Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de niet zo erg voor de hand liggende voor- en nadelen van wonen in een appartement ten opzichte van wonen in een rijtjeshuis?

None

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan alleen maar nadelen bedenken bij het wonen in een appartement, waar ik zelf ook in zit (vreselijk), en voordelen bij een huisje op de begane grond, liefst met tuintje ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik heb mij in mijn appartementje (studietijd) altijd heel eenzaam gevoeld, omdat vanuit de hoogte en vanuit je raam je jezelf erg ver weg van het leven buiten kunt voelen staan. En ik vond dat ook al had ik bomen om de verdieping heen staan het erg jammer dat ik niet gelijk na het open doen van mijn deur echt buiten was. Mensen snappen vaak niet wat ik bedoel en kijken me raar aan, maar dat was wat ik ervaarde.
Dat was voor mij de belangrijkste reden nooit meer hoog te willen wonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

je moet bij een appartement meer traplopen om bij je huis te komen dan bij een rijtjeshuis :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of er moest een lift zijn :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een appartement op de begane grond loop je geen trappen, in een rijtjeshuis van twee verdiepingen wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als je eenmaal boven bent heb je alles gelijkvloers. Geen trap meer lopen als je even naar je slaapkamer moet...
Voordeel is, je hoeft je tuintje niet te onderhouden. Nadeel is, je kunt niet lekker in je tuintje bezig zijn.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zat appartementen met tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar veel meer Zonder tuin! JC: Plus voor je antwoord! Voor- en nadeel voor hetzelfde tuintje!
Doordat een appartement (meestal) onderdeel is van een groter gebouw met meerdere wooneenheden, gelden er aanvullende woonregels, met name mbt gezamenlijke voorzieningen (trappenhuis etc..)

Indien koop: Bij een appartement is er meestal sprake van een Vereniging van Eigenaren, waar u verplicht lid van bent, en wordt onderhoud gezamenlijke voorzieningen (dak, tuin) bekostigd uit de door leden betaalde (soms hoge..) maandelijkse bijdrage. Indien huur: Er is vaak sprake van relatief hoge servicekosten.

Er kunnen ook speciale woonvoorwaarden gelden, bijv. "harde vloerbedekking (laminaat) niet toegestaan".

Qua verwarming kan appartement eigen CV-ketel hebben, maar ook is centrale CV-ketel voor het hele wooncomplex mogelijk (met bijbehorende afrekengedoe middels radiator-meters)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een appartement zijn meestal je energiekosten lager tov van een rijtjeshuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een appartement kan je tegenslag hebben met je bovenburen. Onder iemand wonen die de hele dag de muziek van Nana Mouskouri speelt is de hel, of je moest het ook graag horen.

Voordelen van een appartement:
de verwarmingskosten zijn lager
je hoeft de straat voor je deur niet zuiver te houden.
Je hebt sneller gedaan met de schoonmaak.
Het toilet is steeds op hetzelfde verdiep, als je s'nachts uit je bed moet.

Voordelen van een huis:
het is groter
je hebt geen last van bovenburen
je hebt meestal een tuin
Je hebt een zolder waar je allerlei spullen op kwijt kan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar in een rijtjeshuis kan je ook behoorlijk last hebben van je buren.
Verder een mooi lijstje: +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad momopoyolo, maar ik heb in beide gewoond. Als mevrouw in het appartement boven jou, de ganse dag met haar hakjes over en weer loopt wordt je haast gek "@#$" om dan nog maar te zwijgen over de muziek :((
Nee, geef me dan maar mijn rustige huis nu.
Bedankt voor het +je :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En op een appartement kan je ook een zolder hebben, zoals ik. Maar dat doet niks af aan je creatieve antwoord ;-) +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Inkie :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je hebt apartementen met 2 verdiepingen, maar hoe dan ook, als je niet de bovenste bent heb je altijd last van het gedribbel met naaldhakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boven mij woont een schizofrene man met motorlaarzen, die als ie weer eens stemmen probeert te verjagen, al schreeuwend en vloekend over zijn laminaat stampt en tegen de muren trapt. Gevolg: in ons hele 'blok' horen we stemmen en dreunen als hij erg in de war is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die motormuis hoor je ook in een rijtjeshuis.
Dat t water uit de kraan niet zo ijskoud is in een appartement, tenminste, dat is mijn ervaring als ik een glas ijskoud water thuis (rijtjeshuis) of bij een vriend (appartement 4 hoog) drink, waar t water niet zo koud is uit de kraan.
Waar t aan ligt weet ik niet,maar t is wel zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste nadeel van wonen in een appartement vind ik het eeuwige gesjouw met boodschappen of zware dingen zoals bierkratten de trap op.
Verder vind ik het hoog wonen wel wat hebben, je kan lekker mensen kijken zonder dat ze er iets van merken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je boven de begane grond woont, is de kans dat er ingebroken wordt veel kleiner
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een appartement zijn vaak parkeerplaatsen genoeg. Voor een rijtjes huis passen vaak geen drie auto's voor de deur of in de straat.

Verder heb je meer sociale controle in een appartement als in een rijtjeshuis. Je woont immers met alle mensen in het zelfde complex.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing