Waar vedienen antikraak organisaties hun geld mee? krijgen ze een vergoeding van de antikraker of eigenaar?

Hoeveel kost dit dan? als ik zelf een woning wil opgeven aan zo en bureau en zijn deze bureaus betrouwbaar. Ik vernam dat kraken wettelijk weer mag dus wel verstandig om een leegstaand huis te laten bewonen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Het beste antwoord

Tegenwoordig noemen deze organisaties het geen anti-kraak maar leegstandsbeheer.
Die bureaus zijn heel betrouwbaar. Het kostenplaatje is bijna altijd gunstig en bovendien dien je ook een maatschappelijk belang, namelijk wonen.
Je bespaard, door gebruik te maken van leegstandbeheer, op kosten als bewaking en verzekering, het is doorgaans beter voor het pand (bijv. door stoken) en je krijgt een kleine hoeveelheid inkomsten in de vorm van verhuur.
Neem eens een kijkje op de site van zo'n organisatie om meer te weten te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze vragen een lage vergoeding van de huurder, want dat ben je dan.
Volgens mij zijn die organisaties betrouwbaar, want ze moeten zorgen dat de objecten onbeschadigd blijven.

Nadeel van anti-kraak is, dat je snel weg moet zijn nadat het gebouw verkocht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De huur is afhankelijk van het object. Ik heb prijzen gehoord zo vanaf € 300 per maand.
Je moet netjes zijn. Verslaafden laten ze niet toe. Je kan googlen op leegstandsbeheer, dan vind je veel van die bedrijven. Even bellen, en je weet de prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoor net van kennissen, dat er prijzen van € 100 en € 200 per maand werden betaald. Maar er kwamen dan wel bijvoorbeeld mensen aanbellen die vroegen wat men daar aan het doen waren, want ze hadden het gekocht. Ook kan het zijn, dat je na een moeizame verhuizing binnen 4 weken ineens binnen een week weer weg moet.
Ze verdienen aan allebei een deel.

Uit de opbrengst worden bijvoorbeeld tijdelijke aanpassingen in leegstaande kantoorpanden gemaakt om die voor bewoning gescikt te maken.

Hoeveel een anti-kraak woning kost hangt natuurlijk van veel factoren af.

De grote anti-kraak organisaties zijn volgens mij minder geïnteresseerd in losse woningen, ze richten zich meer op lege kantoorcomplexen die ze voor bewoning geschikt maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Joosy,

Bij de meeste anti-kraak organisaties zal het zo zijn dat de vergoeding door de "antikraker" betaald wordt en als eigenaar kost het je geen vergoeding voor het beheren. De meeste van deze organisaties zijn zeer betrouwbaar. Zeker als deze zijn aangesloten bij het landelijk keurmerk van leegstandsbeheerders. Met Ad Hoc Beheer heb ik zeer goede ervaringen bijvoorbeeld.

Met vriendelijke groet,

Pieter van Esch