Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen mijn kippen even een weekje alleen? Zie uitleg.

Voor mijn werk moet ik een klein " weekje" even naar het buitenland. En omdat ik 3 kippen heb, is het ingewikkeld om deze alleen te laten. Mijn buren zijn in die tijd net op vakantie dus die kunnen er ook niet op passen en familie van mij woont aan de andere kant van nederland. heeft iemand tips voor mij zodat ik toch misschien mijn kippen een weekje alleen kan laten?
Svp snel antwoorden! Het is al snel!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (11)

ik vind het niet verantwoord je kippen een week alleen te laten.
bel het plaatselijk asiel eens, of de vogelopvang als je er een in de buurt hebt zitten.
vaak verdienen de vrijwilligers daar graag een centje bij door je kippen te verzorgen.
of als er nog plaats is, zou je je kippen misschien bij het asiel in pension kunnen doen voor die week.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
++!!!!
Nee, jouw kippen hebben verzorging nodig. Met dagelijks voederen en vers drinkwater verzorgen, is het minste wat moet gebeuren! Jij houd de kippen in gevangenschap, ze zijn dus volledig afhankelijk van jou....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee je mag ze niet alleen laten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jouw kippen binnen en buiten kunnen, dus een hok en een ren hebben, en je zorgt er voor dat ze voldoende eten en drinken hebben, dan kunnen ze best een weekje zonder jou.
Het is natuurlijk wel beter om ze elke dag schoon drinkwater en vers voer te geven, maar voor één keertje kán het wel.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Grote voorraden. Wij hadden vroeger thuis kippen voor de eierenproductie en die hadden voedertonnen waar het voer met 50 kg. tegelijk in ging. die hadden ze echt niet in een paar dagen leeg. De drinkemmers deden wij ook pas weer vol als ze leeg waren, en dat kon ook wel een week duren. Drinkemmers zijn speciale emmers.....
Rieneke1
14 jaar geleden
maar dan nog, er kan een kip ziek worden, of zelfs doodgaan.
er kan van alles gebeuren.
als je verantwoordelijk bent voor dieren, moet je ze iedere dag even inspecteren, of alles ok is.
als je het voer in een voertoren doet en zorgt dat er voor ruim een weekvoer en water is kunnen ze gerust een week alleen blijven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kippen kunnen absoluut geen dag zinder schoon drinkwarer. Dus na een week zullen jou kippen Zijn gaan hemelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, je hebt die kippen en die hebben verzorging nodig. Dagelijks. Er zullen best jongelui zijn die graag wat willen bijverdienen. Of iemand van je familie, werk, kennissen, vrienden,straatgenoten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit niet gaat, kippen hebben geloof ik geen rem op eten: als je ze voer voor een paar dagen geeft, eten ze het in een dag op!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit kan absoluut niet.
Jij wilde graag kippen, dus dan bent je ook verantwoordelijk voor de verzorging van je beesten.
Als dochter van een groot kippen liefhebber weet ik daar alles van helaas.
Mijn vader gaat nooit op vakantie, een dagje uit kan nog net, maar dan zorgt hij dat ze 's morgens goed verzorgd zijn als hij ze achter laat en heeft iemand die bij kippen
's avonds eventueel ook nog kan verzorgen mocht dat nodig zijn. Deze kippen hebben een binnen en groot buiten verblijf, maar ze kunnen echt niet zonder de verzorging, 2 maal per dag.
Kippen drinken met z'n drieën ongeveer 10 liter per week, en dit moet natuurlijk elke dag ververst worden.
Vraag desnoods in de buurt eens rond wie er elke dag even je kippen wil verzorgen, er is vast wel iemand die dat doen wil. Spreek van te voren goed af wat die verzorging in houdt en wat er tegen over staat. Dan moet het goed komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien willen vrienden of de buren wel een weekje voor de kipjes zorgen,of zet een plaatselijke advertentie,jongelui vinden het misschien wel leuk om zo een zakcentje te verdienen.

zet het bijv,op

http://buurtlink.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd kippen moet je het best ergens onderbrewngen das het beste,
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing