Wat te doen bij kwijt zijn van sleutels

We zijn de sleutels van onze openslaande tuindeuren kwijt. De deuren zijn op slot. Heeft iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan die dicht zijn en toch de deuren slaan?
capthavoc
12 jaar geleden
raar hoe soms een woord een hele vraag kan veranderen
grappige beeldspraak verwarring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet iets voor nu je zou het gewoon moeten zoeken. Maar ik heb wel een tip voor als je ze hebt gevonden. doe er een apparaatje aan en als je dan fluit dan doet die zelf ook een geluidje dan kan je hem sneller vinden

Antwoorden (7)

Je zal er een slotenmaker moeten bijhalen...
fremar
12 jaar geleden
- haal er een sleutelmaker bij.
- licht de deuren uit de scharnieren, indien mogelijk, en plaats nieuw slot. (hangt uiteraard af van type sluiting cq scharnier).

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij een "gewone" binnendeur (die ongewenst op slot zit) verwijder je de pennen uit de scharnieren en druk je aan scharnierzijde de deur dan uit het kozijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien de deuren zijn voorzien van dievenklauwen
komt men niet verder door de scharnieren eruit te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar lang niet iedereen heeft die, dus het KAN een idee zijn.
Zoeken ;)

Bedenk je wanneer heb je ze voor het laatst gehad. Wat ging je daarna doen. Zou het kunnen zijn dat ze nog in je zak zitten. Of even op de kast omdat je wat anders moest dien of de telefoon ging.
Door je in die situatie te verplaatsen kun je misschien achterhalen waar je ze hebt neergelegd.

En anders een slotenmaker.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij dat je je sleutels van tuindeuren niet aan je sleutelbos voor dagelijks gebruik bewaard ?
dus ze moeten nog ergens in huis liggen lijkt mij ? verbouwing gehad ? kids spelen ?
geen reserve in de meterkast keukenla ?

effe flink zoeken kan je veel geld schelen
12 jaar geleden
Controleer of de sleutels in de schoenen liggen. Dit is mij namelijk een keer overkomen. Na anderhalf week vond ik ze terug in een schoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Balen is dat zeg!

Wacht een paar dagen. Soms kom je ze weer tegen en dan zeg je "oh ja!"

Kun je het slot loshalen aan de voorkant? Gaatje in de deur boren en dan erbij kunnen?
Kun je er met een dun zaagje tussen en slot kapot zagen (bij oude tuindeuren bijv bij mijn oude kamer in Amsterdam gaat dat soms).

Probeer terug te denken wanneer de sleutels voor het laatst zijn gebruikt. En door wie. Nogmaals zoeken alsof je dat voor de eerste keer doet.

Kijk in je sleutelkastje of er toch niet een reservesleutel is.

En in ieder geval is dit aanleiding om van ALLE sleutels in huis, voor zover al niet aanwezig, een reservesleutel te laten maken en er een etiketje aan hangen. Om deze ellende te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon aan de buitenzijde bij een van de deuren de pennen eruit tikken en de deur uit het kozijn nemen (mits deze niet van dievenklauwen is voorzien).Dan moet er op het slot een nummer staan als je deze schoon schuurt/krabt.Dit nummer is meestal overgeschilderd.Maar als je dit vind kan je bij de plaatselijke sleutelhandel gewoon met dat nummer een passende nieuwe sleutel kopen.