Van welke wekker word je gegarandeerd wakker?

Ik zoek dè oplossing voor de vaste slaper.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
12.6K

Het beste antwoord

De truck die ik van de meeste vaste slapers hoor als de oplossing om wakker te worden is het volgende. Zet twee wekkers een niet al te vervelend geluid voor vlak bij je bed en eentje gaat iets later af op een afstand van je bed met een irritant hard geluid. De theorie hier achter is het volgende de eerste wekker maakt je wakker echter tis vroeg dus je blijft liggen. Als je in slaap valt val je in een lichte slaap het geluid van de tweede wekker maakt je dus geheid wakker en omdat het een irritant geluid is en vroeg is moet je, je bed uit om die wekker uit te zetten. Voor de eerste wekker stel ik voor een mobiele telefoon met trilstand de herrie die het maakt is niet al te vervelend maar de trilstand (vooral op iets herrie achtig als hout) maakt je goed wakker. Voor de tweede wekker stel ik voor een klassieke digitale wekker met een hard snerpend geluid. Dit zijn meestal die goedkope dingen bij de kijkshop of dergelijke winkels. Wat ik in ieder geval niet aanraad om te doen is een radiowekker of je radio zelf als wekker te gebruiken. Mijn ervaring is dat je van muziek weer slaperig word zelfs van hele stevige muziek als metal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een wekker waarvoor je moet opstaan om 'm uit te zetten. Nu hebben we ook daar ook al een paar van gehad, maar vergeleken met dit exemplaar worden dat ineens onnodig ingewikkelde manieren om wakker te worden. De Carpet Alarm Clock is een wekker verwerkt in een soort deurmat voor naast je bed. Je kan 'm uitzetten door met beide benen er op te gaan staan en hij beloont je dan door de tijd aan te geven. Jammer genoeg is het is nog niet bekend wanneer Yanko Design 'm gaat verkopen.

Groeten,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de meeste stereo installatie's heb je een wekfunctie zitten.

Kies een zender uit naar keuze of stop er een cd in. Zet de tijd en stel het volume in op LUID!!!!

Misschien slaap je nog half en druk je de wekker 'perongeluk'uit, dan is het volgende perfect voor jou!!

de 2e optie is een De Carpet Alarm Clock

Weer een wekker? Ja. We hebben al heel wat wekkers behandeld, maar deze is even simpel als geniaal: een wekker waarvoor je moet opstaan om 'm uit te zetten. Nu hebben we ook daar ook al een paar van gehad, maar vergeleken met dit exemplaar worden dat ineens onnodig ingewikkelde manieren om wakker te worden. De Carpet Alarm Clock is een wekker verwerkt in een soort deurmat voor naast je bed. Je kan 'm uitzetten door met beide benen er op te gaan staan en hij beloont je dan door de tijd aan te geven. Jammer genoeg is het is nog niet bekend wanneer Yanko Design 'm gaat verkopen. (zie link 1)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Optijd wakker worden is voor veel mensen een groot probleem . Ze proberen van alles maar het lukt maar niet . De mens heeft van nature een biologische klok . Die klok zorgt er voor dat we op tijd ,koffie drinken ,honger krijgen ,moe worden , gaan slapen enz. enz. Deze inwendige klok regeld eigenlijk ons hele leven ,nog over uit de oertijd . Bij het veranderen van de zomer of wintertijd hebben veel mensen last van deze klok . Komen we terug gevlogen van de andere kant van de wereld dan is onze inwendige klok helemaal in de war . Dat komt wel weer goed maar dat duurd even .Nu komt het mooie ,Vrijwel iedereen kan zich aanleren optijd op te staan . Het is jou verantwoording met voldoende motivatie . Telkens weer voor het slapen gaan moet je zelf je sterk bewust maken dat het toch wel knap lullig is dat je zo vaak door de wekker heen slaapt . Zo kun je ,je zelf trainen je eigen innerlijke klok te zetten !!!Geef het niet te snel op het duurt even . Het is een kwestie van je eigen verantwoording nemen .Sterkte je zal het nodig hebben .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben een redelijk vaste slaper en bij mij werkt vernieuwing erg goed. Om de week of om de paar dagen een nieuwe ringtone, als je een mobiele telefoon hebt dan. Natuurlijk altijd zo hard mogelijk. Misschien moet je eens afbouwen. Dit lukt bij alles, waarom niet bij het slapen. Dus bijv. je wekker elke dag 15 minuten vroeger ofzo. In de vakantie kan je dan makkelijk afbouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer eens een kind en zet de wekker daarnaast.
Werkt gegarandeerd als hij/zij zich kapotschrikt en de keel openzet (zeg ik uit ervaring).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan zelf de Philips wake-up light aanraden. Hij haalt je langzaam uit je slaap waardoor je ook veel prettiger wakker word.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hieronder vier geweldige wekkers:

Clocky - Een wekker op wieletjes welke wegrijdt na de twee keer snooze (afbeelding 1)

Puzzel wekker - Als de wekker gaat vliegen de puzzelstukjes in het rond. De wekker stopt pas als ze allemaal weer op de puzzel is opgelost (afbeelding 2)

Vliegende wekker - Als de wekker afgaat, stijgt een deel van de wekker op aan een propeller. Deze moet je eerst terugstoppen voordat de wekker stopt.

aXbo: Sleep Phase Alarm Clock - Deze wekker houdt de verschillende slaapfases bij en tracht je op het juiste moment te wekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb een radio wekker en dan word je heel relaxt wakker
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de tijd dat ik veel uitging en wat biertjes dronk, kon geen enkele wekker mij wakker maken. Nu ik niet meer zo'n uitgaanstype ben en genoeg slaap maakt elke ringtone mij wakker.
Kortom: vind uit hoeveel slaap jij nodig hebt en zorg ervoor dat je zoveel slaap krijgt. Dan is wakker worden echt niet vervelend of moeilijk meer.
Dit klinkt mogelijk wat oubollig, maar het werkt wel.