Welk soort onkruid is dit en hoe bestrijd ik dit?

Deze zooi groeit tussen mijn gras en kapot spuiten helpt maar tijdelijk.
Het begint nu te overwoekeren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is heremoes en is lastig te verwijderen alleen chemisch te verwijderen door het te spuiten met mcpa dan raak je hem tot in de wortel en zal het niet meer terug komen. Alle andere lapmiddelen zullen maar tijdelijk zijn. succes

Probeer eens roundup datvernietigd onkkruid perfect, nadeel is wel dat het ook nuttige insecten zoals bijen ook vernietigd, dus opletten hoe je spuit.

Bronnen:
http://www.roundup.nl/product/2/Roundup-Evolution

Heermoes,lastig onkruid. MET scoffelen/plukken/wieden PUT JE DE PLANTEN UIT, ZODAT ZE DOOD GAAN

Heermoes is het. Heel lastig onkruid, wanneer je het hebt kom je er bijna alleen van af wanneer je verhuisd. De wortel gaat heel diep de grond in, wel tot 1,5 meter. Door de enorme ondergrondse ontwikkeling en de bovengrondse morfologie is de soort moeilijk chemisch te bestrijden. Het bladoppervlak van de 'bladeren' van heermoes is gering en deels rechtopstaand. Bovendien bevat het veel hydrofobe alkanen, ester, ketonen en alcohol, waardoor met name de opname van wateroplosbare herbiciden erg slecht is. Een groot deel van de biomassa van de plant bevindt zich echter onder de grond. De helft van de wortelstokken zit dieper dan 25 cm en de helft van de knolletjes dieper dan 50 cm. Onder veldsituaties worden dichtheden van 300 tot 1000 knolletjes per m2 gevonden. Het vertakt zich wanneer de plant door schoffelen of uittrekken halverwege afknapt. MCPA heeft de beste werking tegen heermoes. Kijk eens op devolgde site. Zij geven het precies weer hoeveel dosering je gebruiken moet. Ik wens je heel veel succes! Toegevoegd na 2 minuten: Een ander effectief middel kan zijn; SILVANET van Edialux

Bronnen:
http://www.kennisakker.nl/kenniscentrum/do...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100