Als je ingeschreven staat bij de woningbouw vereniging maar niet gaat reageren op huizen. Maakt dat dan uit?

Voor het aangeboden krijgen voor een woning?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

Als je niet regaeert op een woning, zal hij ook niet worden aangeboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Meestal niet maar dat verschilt, check de site waar je ingeschreven staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de gemeente waar ik woon, zul je geen woning krijgen als je niet reageert, omdat ze hier afgestapt zijn van het aanbieden van woningen. Je moet hier zelf bijhouden wat aangeboden wordt, in krant of op site.En reageren als je in aanmerking wilt komen. Dus zoek uit hoe het in jouw gemeente werkt
12 jaar geleden
Nee hoor. Veel jongeren schrijven zich alvast in voor woonruimte maar willen pas over een aantal jaar aan de beurt komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier in ieder geval niet. Ik sta ook nu 3 jaar ingeschreven en woon inmiddels samen. Ik blijf ook gewoon ingeschreven staan, al moet ik alleen elk jaar het lidmaatschap betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door je in te schrijven bij een corporatie bouw je, op basis van de inschrijfduur, punten op waarmee je later eerder voor een woning in aanmerking kunt komen. (Natuurlijk moet je je inschrijving dan wel elk jaar verlengen door op tijd te betalen). Reageren op vrijgekomen woningen mag wel, maar hoeft niet. Als je niet op een woningadvertentie reageert, zul je (in tegenstelling tot vroeger) ook geen aanbieding krijgen. Daarvoor moet je dus zelf actief het woningaanbod volgen én reageren op vrijgekomen woningen!

Naarmate je langer bij een corporatie bent ingeschreven, heb je meer punten opgebouwd die meetellen zodra je op een woningadvertentie reageert: je komt dan hoger op de ranglijst dan degenen met minder punten.

Als je al een zelfstandige huurwoning hebt, heeft het geen zin om je bij een corporatie in te schrijven (tenzij je naar een andere regio wilt verhuizen). Dán telt namelijk niet je inschrijfduur, maar de woonduur (= het aantal jaren dat je de woning huurt). Ook daarmee bouw je punten op.
Pieter2011
12 jaar geleden
zo af en toe eens reageren kan best en als je er een toegewezen krijgt ben je niet verplicht deze te nemen.