Wie weet voor mij nog goede opties voor een kippenhok, die ook goed is voor de winter? Het liefste met ren erbij, maar deze kan ik ook zelf bouwen.

Prijzen aangeven aub.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

deze kost 178,00 euro en is mooi om mee te beginnen
het 2e is een isolatie setje en die kost 63,50.
Met een dikke laag stro op de bodem maak je zo zelf je hok winterproof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed kippenhok waar de kippen in de winter ook aangenaam kunnen zitten is er 1 die droog, tocht vrij is, Vorstvrij is, ruim genoeg, uitloop naar buiten heeft, een legnest heeft en onder het hok moet het niet "open" zijn.
Daarmee bedoel ik dat wanneer je onder het hok de ren hebt kan er in de winter van alle kanten kou in het hok komen. Als je bijvoorbeeld een hok hebt met daaronder een hok voor opslag voor voer en bodembedekking dan isoleert dat beter. Je kunt vanuit een hoger hok een kippentrapje maken naar de ren.

Toegevoegd na 3 minuten:
1.60 x 1.00 x 1.50 € 320.00. Evt uit te breiden met ren.