Hallo mensen ik heb een ficus benjamina die vanuit zijn bladeren druppeltjes vocht verliest. Dat is plakkerig, en dus vervelend. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Het beste antwoord

Dat doet hij meestal alleen maar als hij een tijd lang heel droog gestaan heeft en daarna een flinke plens water krijgt. Je kunt hem dus beter wat vaker en wat minder water geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

gekookt afgekoelt water geven. Daar blijft de aarde schoner door, zodat de plant beter het vocht en voeding op neemt. Meestal doet je plant dit idd door te lang droog staan, al dan niet door niet goed het aangeboden vocht op te nemen.
En voor zolang de plant nog drupt, een krant oid eronder leggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat verandert er aan het water door het te koken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies weet ik niet wat er chemisch zou gebeuren, maar dat er iets gebeurd waardoor de plant beter opneemt is wel zo. Vries maar eens gekookt en ongekookt water in, het gekookte ijsblok is helemaal helder, het andere wittig.