Wat is een goede keukenmachine/foodprocessor die alles kan?

Hij moet kunnen hakken, snijden, kloppen, mixen, en het zou fijn zijn als hij ook worst kan maken. En het liefst voor een schappelijke prijs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (2)

Dat wordt nog lastig als je dit voor niet veel geld allemaal in 1 apparaat wilt hebben..
Kitchenaid heeft de meeste mogelijkheden met een zeer krachtige motor, en je kan er van alles bij kopen, zelfs een echte ouderwetse gehaktmolen om worstvulling mee te maken. Maar om de worst mee te vullen heb je toch echt nog weer een ander apparaat nodig, een soort pers die het gehakt in een darm duwt, met niet al te veel druk.
Daarvoor hebt je weer een ander apparaat, bijvoorbeeld deze:
http://www.jachtenoutdoor.nl/Webwinkel-Product-3559253/Worstmaker-23kg.html

Goedkoop is het niet, helaas..

Je kan vaak wel voor een prikkie een gehaktmolen 2de hands kopen, maar de pers zie je niet vaak te koop.

Wat ook best interessant is om te volgen is de worslog van 'meneer wat eet ons', o.a. op twitter heel actief.. wie weet heeft hij tips en alternatieven voor een goeie worstpers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip, die worstlog!
Magimix is de "standaard" onder de betere keukenprinsen en -prinsessen. Het gaat namelijk niet alleen om de mogelijkheden, maar ook om kracht (niet snelheid!).
Je hebt ze "compact" en groter, met alle benodigde hulpstukken. Ga naar Duikelmann in Amsterdam of een andere goede gespecialiseerde winkel en laat je daar goed informeren. Ik heb mijn Magimix al minstens 20 jaar en er zit nog geen barst in!

Maar worst maken...? Ik denk gewoon gehakt malen, kruiden en in een schone natuurdarm duwen. Met de hand! Als je dat niet wil, kun je beter naar de slager. Maar ja, dan kun je misschien ook beter de machine laten staan en voor dat geld lekker uit eten...

Hoe dan ook veel plezier!