Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je vliegen op een natuurlijke manier uit je huis verdrijven (liefst zonder dat je ze doodt?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Griekse alant
In Spanje gebruiken ze de wortel van deze plant als natuurlijke vliegenvanger. Ze hangen ze voor hun raam en lokken zo de ongewenste beestjes.

Trouwens een plantje wat voor meer dingen goed is.
Zie hier:



http://www.plantaardigheden.nl/plant/beschr/gonnve/alant.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

meestal zitten ze voor glas (ramen deuren ) dus meschien ramen open zetten maar dan komen er meschien meer binnen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien door te voorkomen dat ze in je huis komen, dus ramen en deuren met horren volhangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Horren, vliegengordijnen en alle muren blauw verven. Daar houden vliegen niet van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+
Inderdaad: ze haten blauwe muren. In de 19e eeuw hadden (mede om die reden) woonkamers vaak blauw behang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er werd niet gevraagd hoe ze tegen te houden, maar hoe ze te verdrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja? dus? wat is het verschil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vliegen zijn al in huis en moeten eruit.
de enigste manier die ik ken is dat je idd een vlieg probeert te pakken , met een papier en glas , maar omdat je zomers heel veel vliegen hebt , hebben wij die stroophangers en dat helpt als de beste
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vliegen altijd van het donker naar het licht.
Het huis verduisteren, en een raam open naar buiten, Dan zouden de meesten moeten vertrekken. Heb ik van een ouder iemand gehoord, en bij haar thuis moeten toepassen. Het hielp wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je balkon poepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk hier eens: diverse tips!
ik be benieuwd of het boterham zakje vullen met water helpt..http://www.omaweetraad.com/forum/viewtopic.php?t=5&sid=bcd9202742022a1a281b2edb9a150bde
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vliegen hebben een hekel aan tocht. Door een paar ramen tegen elkaar open te zetten raak je de meeste vliegen wel kwijt.

Mijn dochter heeft, min of meer bij toeval, een uiterst effectieve methode ontdekt en nog diervriendelijk ook. Haar kat rust niet voordat ze ieder nog levend exemplaar gevangen en naar binnen heeft gewerkt. Dat lukt haar gaandeweg beter zonder meteen de inventaris naar de Filistijnen te helpen. Met 'diervriendelijk' doel ik uiteraard op de kat, want die vaart wel bij al die eiwitten en lichaamsbeweging. Hoewel die vliegen volgens mij het hoekje om zijn voordat ze het zelf in de gaten hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier de hond, als ik engen beesjes zie dan roep ik de hond
Een citronella geurkaars
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een vlindernet vangen en dan buiten weer loslaten en daarna je huis vliegwerend maken met de bovenstaande tips.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een bordje te hangen van een kat: hier waak ik =P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eh ja. Of een bordje 'verboden voor vliegen'?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding