Hoe kun je vliegen op een natuurlijke manier uit je huis verdrijven (liefst zonder dat je ze doodt?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.5K

Het beste antwoord

Griekse alant
In Spanje gebruiken ze de wortel van deze plant als natuurlijke vliegenvanger. Ze hangen ze voor hun raam en lokken zo de ongewenste beestjes.

Trouwens een plantje wat voor meer dingen goed is.
Zie hier:

http://www.plantaardigheden.nl/plant/beschr/gonnve/alant.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

meestal zitten ze voor glas (ramen deuren ) dus meschien ramen open zetten maar dan komen er meschien meer binnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien door te voorkomen dat ze in je huis komen, dus ramen en deuren met horren volhangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Horren, vliegengordijnen en alle muren blauw verven. Daar houden vliegen niet van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+
Inderdaad: ze haten blauwe muren. In de 19e eeuw hadden (mede om die reden) woonkamers vaak blauw behang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er werd niet gevraagd hoe ze tegen te houden, maar hoe ze te verdrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja? dus? wat is het verschil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vliegen zijn al in huis en moeten eruit.
de enigste manier die ik ken is dat je idd een vlieg probeert te pakken , met een papier en glas , maar omdat je zomers heel veel vliegen hebt , hebben wij die stroophangers en dat helpt als de beste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vliegen altijd van het donker naar het licht.
Het huis verduisteren, en een raam open naar buiten, Dan zouden de meesten moeten vertrekken. Heb ik van een ouder iemand gehoord, en bij haar thuis moeten toepassen. Het hielp wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je balkon poepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk hier eens: diverse tips!
ik be benieuwd of het boterham zakje vullen met water helpt..http://www.omaweetraad.com/forum/viewtopic.php?t=5&sid=bcd9202742022a1a281b2edb9a150bde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vliegen hebben een hekel aan tocht. Door een paar ramen tegen elkaar open te zetten raak je de meeste vliegen wel kwijt.

Mijn dochter heeft, min of meer bij toeval, een uiterst effectieve methode ontdekt en nog diervriendelijk ook. Haar kat rust niet voordat ze ieder nog levend exemplaar gevangen en naar binnen heeft gewerkt. Dat lukt haar gaandeweg beter zonder meteen de inventaris naar de Filistijnen te helpen. Met 'diervriendelijk' doel ik uiteraard op de kat, want die vaart wel bij al die eiwitten en lichaamsbeweging. Hoewel die vliegen volgens mij het hoekje om zijn voordat ze het zelf in de gaten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier de hond, als ik engen beesjes zie dan roep ik de hond
Een citronella geurkaars
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een vlindernet vangen en dan buiten weer loslaten en daarna je huis vliegwerend maken met de bovenstaande tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een bordje te hangen van een kat: hier waak ik =P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eh ja. Of een bordje 'verboden voor vliegen'?