Op welke website(s) kan ik mijn huis aanbieden om te kijken of er wel belangstelling voor is?

We denken wel vaker aan verhuizen, maar omdat het moeilijk is je huis te verkopen wil ik eerst kijken of er überhaupt belangstelling is voor onze woning. Ik ben een keer op een website geweest waar je dan je huis kon aanbieden nog zonder het te verkopen, maar puur om te kijken of er wel animo voor is. Ik weet niet meer welke website dat was. Wie heeft een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Het beste antwoord

Op deze website kan dat. Ik weet alleen niet of het nog veel bekeken word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad de website die ik bedoelde!

Andere antwoorden (3)

Eén van de bekendste en grootste is Funda
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
De bedoeling van funda is om je huis te verkopen, niet om de interesse te peilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent niet verplicht je huis te verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar als je je huis op Funda zet, ga je al het verkooptraject in en dat is juist niet mijn bedoeling. Ik wil alleen de belangstelling peilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet als particulier op Funda adverteren. Moet altijd via een makelaar en dat doet een makelaar alleen als je het daadwerkelijk wilt verkopen.
Op Marktplaats heb je ook een rubriek huizen. Er staan veel huizen te koop op regio/gemeente. Je zou het daar ook kunnen proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt toch ook gewoon een (of 2 of 3) makelaars uitnodigen en vragen wat hun professionele mening is? Zij kunnen je ook vertellen wat een reële verkoopprijs is. Misschien is dat wel meer dan je dacht.
En áls je dan besluit te verkopen, moet je niet vergeten eerst te onderhandelen met je makelaar over de "courtage". Dat is het percentage dat de makelaar van jou krijgt, voor het verkopen van je huis. Meestal 1,5% of hoger. Let bij vergelijken wel op of dit percentage in of exclusief btw is. En vraag zeker ook wát de makelaar daarvoor allemaal doet; foto's, bouwkeuring, etc. Je moet ze wel gunnen wat te verdienen, maar ze mogen er ook zeker wat voor doen!
Succes!