Waarom mag je teken niet door de w.c spoelen ?

Toegevoegd na 6 minuten:
Het maakt toch niet uit of ze dood of levend zijn, ze verdrinken toch in de w.c door het water.
Ik ben benieuwd naar het antwoord hierop ?

Toegevoegd na 8 minuten:
Het staat op deze site:

http://www.lymenet.nl/info/teken-verwijderen.htm

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik heb even voor je gegoogled, maar de meningen zijn hierover verdeeld. Ik las zelfs een stukje van iemand die de teek had doorgespoeld en het beestje was weer uit de pot geklommen. Maar een goede reden die ik heb kunnen vinden is dat het sterke diertjes zijn en de hele weg door het riool zouden kunnen overleven en zo weer in de natuur terecht kunnen komen. Er wordt zelfs geadviseerd om ze niet eens weg te gooien in de groene bak, want het zijn enorme ziekte verspreiders. Ik verdrink ze in een kopje met zeepsop, totdat ik zeker weet dat ze dood zijn en dan gooi ik ze gewoon weg in de vuilnisbak. Toegevoegd na 31 minuten: oja de grijze bak dan.

Bronnen:
http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&c...

Misschien klimmen ze omhoog langs de potrand, wat je natuurlijk niet wilt

Als ik je link lees vermoed ik dat men afraad de teek door de w.c. weg te spoelen om tegen te gaan dat de ziekteverwekkers in het water komen.

Leuk he, van die info zonder toelichting Ik denk omdat ze dit in principe kunnen overleven en mogelijk "terug komen peddelen". Je hebt natuurlijk altijd mensen die dit allemaal zo eng vinden dat ze zo'n beest een zwiep geven in de buurt van de wc en dan komt hij met pech op een rand of zo in het water dat je hem niet goed wegspoelt en dan is mogelijk de eerstvolgende (onwetende) wc gebruiker zijn volgende slachtoffer. Ik veeg ze (als we er ooit een hebben) altijd aan een wc papiertje af en maak daar mét nog een papiertje een mooie prop van en dan hups in de wc en doorspoelen. Als die teek zich als een echte houdini uit dat papier heeft bevrijd is hij ondertussen zowat op de noordzee (als we daar nog zouden lozen wat niet het geval is)

Het doorspoelen van teken kan een gevaar vormen voor onderhoudsmedewerkers aan het riool. Een teek kan het behoorlijk lang uithouden in (riool) water en bij werkzaamheden is er een kans dat het beest op die manier weer een volgend slachtoffer vindt.

Volgens mij is het duidelijk wat er op die door jou gegeven site staat: Ga de teek niet pletten, dit geeft het risico dat ziekteverwekkers uit de teek vrij komen. Spoel teken ook niet door de wc. Men wil die ziekteverwekkers niet in het riool, omdat men Borrelia of andere mogelijke ziekteverwekkers niet in het rioolsysteem wil hebben en de waterzuiveringsinstallaties niet berekend zijn op het verwijderen van dit soort ziekteverwekkers. Toegevoegd na 4 minuten: En ik vond nog iets: Het is dus uitermate belangrijk dat u alle teken direkt verwijdert en doodt. Niet door de wc spoelen, daar teken dat over het algemeen overleven! http://gvdt57.home.xs4all.nl/dutch/doc_dermacentor.html Een dode teek mag dus wel in de wc. Waar laat ik een verwijderde teek? “Maak die dood door er met een hard voorwerp op de drukken tot je een klikgeluid hoort. Daarna kun je hem door de wc spoelen. Gooi een levende teek nooit terug in de natuur of in de vuilnisbak, waar hij op zijn volgende slachtoffer kan wachten.”

Teken overleven gemakkelijk als ze worden doorgespoeld. Het is dus beter om ze te verdrinken in wat spiritus of zeepsop, of in een afgesloten plastic zak voor 15 seconden in de magnetron. Ligt hij toch al in het toilet dan kun je hem in wat chloorbleek laten badderen voor enkele minuten voor je hem doorspoelt.

Insecten zijn vreselijk sterk. Verdrink maar eens een vlieg. Maar na drie uur onder water geweest te zijn, komt hij gewoon weer bij. Ook een elektrische vliegenmepper (die toch 1200 Volt geeft), verdooft de vlieg alleen maar. Probeer het zelf en zie de vlieg na een paar minuten weer wegvliegen. Dus ook teken zijn veel sterker dan mensen. Plus dat de parasiet in de teek ook niet zomaar dood gaat. Dus inderdaad: verbranden is het beste.

Teken zijn parasieten, die zich voeden ten koste van anderen. Er bestaan verschillende soorten teken. Ze komen voor in de natuur, maar ook in je tuin, het weiland en het park.Teken kunnen het hele jaar door actief zijn. Het vervelende is dat ze ziektes over kunnen brengen op de mens. Omdat teken dragers kunnen zijn van bacteriën zoals de bacterie Borrelia burgdorferi. Deze veroorzaakt de ziekte van Lyme. Een ziekte die zich kan uiten in diverse ziektebeelden en symptomen. Besmette teken maken je ziek door zich vast te bijten in je huid en je bloed op te zuigen, waardoor je de bacterie in je bloedbaan krijgt. Dood of niet dood. Toegevoegd na 1 minuut: Ik neem een keukenrolblaadje, spoel ze door, en komt nooit terug Toegevoegd na 4 minuten: Het komt erop neer dat ze besmettelijk kunnen zijn, en dat dat de reden is waarom je ze niet in de wc mag smijten, bacterien....

Het klinkt heel gemeen, maar mijn hond heeft af en toe wel eens een teek. Die haal ik eruit, en verbrand de teek, zo weet je zeker dat deze niet terug komt in de natuur.

Bronnen:
Van mijn vader geleerd.

i.v.m de hygiene denk ik. of als het in het waterverschoon centrum perongeluk het teekje aanraakt en het teekje bijt.

Als je een teek door de wc trekt dan komt hij in het riool terecht. In het riool krioelt het van de ratten. Een teek interesseert het niet of ie zich nou nestelt in een hond of in een rat, hij pakt gewoon wat ie pakken kan. Nou mocht een verkeerde teek( teek met ziekte) een rat te pakken krijgen en besmetten,dan loopt die rat dat weer over te brengen aan andere ratten. Klinkt misschien een beetje maf en ver gezocht , maar een rat komt dat riool dus ook weer uit hij blijft daar echt geen 24 uur per dag zitten. Ook besmette ratten komen het riool uit en kunnen daardoor ook schade aan brengen aan andere dieren bijvoorbeeld honden katten en noem maar op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100