Wat is in de randstad een gangbaar uurloon voor een klusjesman?

wit zowel als zwart graag!

Rieneke1
12 jaar geleden
in: Wonen
2.3K

Het beste antwoord

Wij hebben een schilder over de vloer gehad die zwart €20 rekende en wit € 30 per uur. En daar kwam de BTW nog bij! (Bij die €30)
Een vriendin heeft een zwarte en die rekent €15 per uur.
Je ziet, er is nog al wat verschil.
hangt denk ik af van het soort klus en van "de markt".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ook jij bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een klusser zou inhuren zou ik een totaalprijs afspreken voor de totale klus om zo tijd in uurloon te besparen. Per uur ligt het een beetje aan hoe specialistisch werk er geleverd gaat worden. Ik zie wel verschil tussen een klusser die even de muren komt oversauzen of de verwarmingspijpen komt omleggen. Ik schat een bruto uurloon tussen de 25 en 50 euro per uur wit en tussen de 15 en 30 euro per uur zwart. Ook meteen even afstemmen wie de materialen haalt en of dit halen binnen de tijd van het uurloon valt en tevens aangeven dat je de bonnen wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke vroeg alleen een indicatie van een uurloon.
Maar verder doen wij dat doorgaans ook, een totaalprijs afspreken. Soms is dat niet mogelijk en moet je toch een uurloon afspreken.

Andere antwoorden (2)

Een vakman rekent zwart 20 tot 25 euro per uur.
Iemand die iets minder bedreven is ca 10 euro.
Maar die doet er weer langer over of het is zichtbaar in het resultaat.

Wat het wit doet durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan ;-)
Uit mijn ervaring; in het zwart rond de 15e per uur voor een capabele/bedreven klusjesman die niet beschikt over alle professionele gereedschappen.

En rond de 10 voor een Poolse klusjesman/timmerman (die overigens perfect werk aflevert zolang het werk binnen zijn eigen vakgebied blijft) :P