Ik heb een (vrij grote) aloe vera plant, waarvan een van de bladen halverwege geknakt is. Wat nu?

Kan ik het blad het beste:
bij de breuk afsnijden;
in zijn geheel verwijderen;
laten hangen; of
zijn er nog andere opties?
Het is een plant die binnen staat. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
10.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hah, het is geen foto van mijn eigen plant, maar een voorbeeld van het soort aloe vera dat ik heb staan..
Ik vrees dat als ik het blad eraf moet snijden, de plant er een stuk minder compleet uitziet..

Het beste antwoord

Je kunt het blad in zijn geheel wegsnijden. Bewaar het blad in een plastic zak in de koelkast.
Mocht je verbranden door de zon werkt de gel die in het blad zit heel erg verkoelend en verzorgend.