Hoe haal je nog vloeibaar cement uit een putje?

Hoe kan ik de doorstroming verbeteren? (het zit er al in)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en gelukt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa het is toch nog wel door gaan stromen, de tuinslang erop gezet. Gelukkig was het al aardig verdunt.

Antwoorden (3)

Als het nog vloeibaar is heel goed en stevig de tuinslang of de hogedrukspuit erop. niet even maar een langere tijd zodat het cement goed verdunt en doorstroomd naar het riool. Als het dun genoeg is zal het als water worden weggespoeld.
ronron1212
12 jaar geleden
als het in een doorgaande afvoerbuis zit: SPOELEN! Eventueel een beetje ruimte maken met een lange kabel of trekveer. Niet wachten tot morgrn, dan is het hard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeioeioei. Dat is niet best.
Er is maar weinig wat je kunt doen. Eventueel kun je het met zuur proberen. Zuur lost het kalk in de cement op. Maar je moet wel vrij sterk zuur gebruiken. Eventueel kun je aan de slag met azijn maar ga als het even kan aan de slag met cementsluierverwijderaar, dat heeft een hogere zuurgraad.
Of het echt werkt? Ik hoop het voor je. Anders zit er niets anders op: de put verwijderen en opnieuw aanleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
zuur is heel slecht voor de afvoerpijp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pvc kan goed tegen azijn en azijn lost kalk in het beton op
ronron1212
12 jaar geleden
heb je veel azijn nodig en het antwoord heeft het over sterk zuur