Hoe maken we onze convectoren schoon?

Door de scherpe lamellen werken borstels niet. Even met een stofzuiger is niet voldoende. Er blijft veel vuil op de lamellen en de buis zitten en dat werkt isolerend.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.9K

Antwoorden (2)

Schoonmaken alleen met stofzuiger of een stofdoek is soms niet voldoende. Maak een sopje (allesreiniger of Dreft/naturel) en maak de lamellen een voor een schoon, dan nog een keer met schoon water. Hierna met een zachte droge doek drogen. Hiervoor kun je eventueel een theedoek gebruiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een compressor en een luchtspuit.
Wel in de zomer met deuren en ramen open want er komt vaal behoorlijk wat zooi tussen uit.
(ook een stofzuiger er bij houden)

Als ze echt vies zijn, dat geldt vooral als ze in een put zitten:
Met een waterspuit of zelfs een hogedrukreiniger, soms kan de in de put in combinatie met een waterstofzuiger. Anders afkoppelen en naar buiten.
(dat hoeft echt niet elk jaar, maar eens in de 10 a 20 is soms wel nodig)

Toegevoegd na 7 minuten:
*soms kan dat in de put.