Kan het zo zijn dat een kiwi stinkt?

Toegevoegd na 12 minuten:
Kiwiplant bedoel ik er hangt om en rond de plant een hele vieze lucht hij staat er al jaren en het is nu voor het eerst dat hij of zij zo giga stinkt.

Toegevoegd na 44 minuten:
Hij staat in de achtertuin helemaal afgezet en rondom het plantgat betegeld er ligt echt niets het moet van de plant zelf afkomen en gegoogld maar vind er zelf ook niets over vandaar mijn vraag.

Toegevoegd na 15 uur:
En het is absoluut geen kattepis lucht !

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

als een kiwi bedorven is stinkt hij zeker.

ik heb even 10 minuten rondgegoogled in het engels maar vond niks... dus waarschijnlijk is het geen bekend verschijnsel. Wat dan overblijft zijn de wilde gokken: een soort rotting, misschien ligt er een dood dier, of plast de kat van de buren erop?

Weinig over te vinden inderdaad en zeker niet in het Nederlands. Wel interessant is het verschijnsel dat katten gek zijn op de ''vrouwtjes'' kiwiplant en de plant als pispaal :-) gebruiken. Zie de onderstaande tekst. Maar ik weet niet of de katten door jouw afzetting heen kunnen. if you do get the kiwis and you plan to plant them outside you need to do a fence around the female vine. the female kiwi emits a smell that outside cats love and they will pee all over them and it will kill the plant. i know this because my parents bought 2 male and 5 females and the neighbors cat peed all over the female vines and they have been dead almost 2 yrs. the male vines are great, but with no females they are just another pretty vine.

Bronnen:
http://www.bananas.org/f8/kiwis-4029.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100