Kan het zo zijn dat een kiwi stinkt?

Toegevoegd na 12 minuten:
Kiwiplant bedoel ik er hangt om en rond de plant een hele vieze lucht hij staat er al jaren en het is nu voor het eerst dat hij of zij zo giga stinkt.

Toegevoegd na 44 minuten:
Hij staat in de achtertuin helemaal afgezet en rondom het plantgat betegeld er ligt echt niets het moet van de plant zelf afkomen en gegoogld maar vind er zelf ook niets over vandaar mijn vraag.

Toegevoegd na 15 uur:
En het is absoluut geen kattepis lucht !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
11.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vrucht, de vogel, of de mens? Och, wat maakt het uit - ze kunnen alledrie stinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Bloeit hij nu voor het eerst?
- Komt de lucht van een bepaald deel van de plant?
- Komt de lucht uit de grond?
- Groeit de plant tegen een muur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kiwiplant is reukloos vermoedelijk zit er een nest met dode vogels ergen in de plant verstopt deze planten zijn zo weelderig dat zoiets bijna niet te zien is .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De plant is wel weelderig maar niet zo weelderig dat wij niet alles kunnen bekijken er zit echt niets in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij bloeit niet heeft dat ook nog nooit gedaan !en de lucht komt echt van de plant zelf vooral als hij aangeraakt word!
en hij groeit tegen een rek aan de muur!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je zeker dat het een kiwiplant is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen wij hem kochten bij een kweker zat er 1 bloemetje in en dat is zeker 10 jaar geleden dus het is zeker weten een kiwi !!!

Het beste antwoord

als een kiwi bedorven is stinkt hij zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik heb even 10 minuten rondgegoogled in het engels maar vond niks... dus waarschijnlijk is het geen bekend verschijnsel.
Wat dan overblijft zijn de wilde gokken: een soort rotting, misschien ligt er een dood dier, of plast de kat van de buren erop?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weinig over te vinden inderdaad en zeker niet in het Nederlands. Wel interessant is het verschijnsel dat katten gek zijn op de ''vrouwtjes'' kiwiplant en de plant als
pispaal :-) gebruiken. Zie de onderstaande tekst.
Maar ik weet niet of de katten door jouw afzetting heen
kunnen.

if you do get the kiwis and you plan to plant them outside you need to do a fence around the female vine. the female kiwi emits a smell that outside cats love and they will pee all over them and it will kill the plant. i know this because my parents bought 2 male and 5 females and the neighbors cat peed all over the female vines and they have been dead almost 2 yrs. the male vines are great, but with no females they are just another pretty vine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is met de tweeslachtige kiwiplant? Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel aan katten die in mijn tuin urineren....
Jazeker! Wij hadden dat ook en konden maar niet vinden waar de geur vandaan kwam. Het rook alsof er steeds ergens een groene kliko opengedaan werd. Ruik maar eens aan het blad. Wij hebben 'm eruit gehaald ondanks dat het een mooie plant was, nu nergens meer last van.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jarenlang hebben wij twee kiwi's langs de tuinmuur geleid, een mannelijke en een vrouwelijke plant.
Ze gaven best veel vruchten maar op gegeven moment rook ik een nogal muffe lucht in de tuin, niet te harden gewoon.
Mijn buurvrouw klaagde ook over die lucht, zij kon niets vinden in haar tuin en samen hebben we nog in onze tuin gezocht naar de mogelijke oorzaak.
Niets gevonden...
Tot mijn buurvrouw van vakantie kwam, ze had daar onder een pergola met kiwi gezeten en rook daar dezelfde muffe lucht als thuis...
Dus heb ik de kiwi bestudeerd, een dag rook ik een aantal stinkende bladeren en de dag daarna weer niets, daarna weer wel enzovoorts.
Kiwi uit de tuin en géén stinklucht meer!!!!
Waarom de kiwi zo' n lucht produceert weet ik nog steeds niet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik vermoed eerder een schildwants, ook wel stinkwants genoemd. We hebben zelf ook een kiwi plant en hebben momenteel ook last van deze vieze lucht. Dit veroorzaakt door deze insecten die een stinkende geur verspreiden wanneer ze zich bedreigd voelen. Momenteel proberen we ze te verdrijven door verdunde muntolie te spayen (had dit ergens online gevonden). Maar voorlopig geeft dit nog niet echt resultaat.
9 maanden geleden