Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de fietspomp van de kruidvat? (3,99)

Alles geprobeerd, dingetje erop, eraf, pin naar voren, pin naar achteren, hoe werkt ie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit er geen gebruiksaanwijzing bij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zit er niet bij, alleen een stuk karton waar op staat dat het een fietspomp is... Dit is em: http://www.promofolder.nl/itemdetail.do?id=60988
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet ook wel pompen hé...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plaatje, foto? Hollands ventiel? Frans ventiel? Verloopnippel? Kan er zo niets zinnigs over zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Newbie, pompen en je franse ventiel open draaien :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn fiets heeft een Hollands Ventiel, hierboven staat een link met de fietspomp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat het Kruidvat al dicht is, anders ging ik even kijken, ik zie op het plaatje een vreemde aansluitnippel, maar kan het plaatje niet verder vergroten: ik ben echt benieuwd wat de bedoeling is. Het zou moeten werken, anders verkopen ze dat ding toch niet in ons fietsland!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik snap niet helemaal wat je zegt, maar volgens mij heb ik alles geprobeerd. In dat nippel ding zit een pinnetje, wanneer je deze dus over het ventiel plaats en je klemt het vast( beweegt dat hendeltje) dan duwt dat pinnetje het ventiel van zich af, het schiet niet op dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je het gedeelte met het pinnetje er niet afdraaien en er een ander verloopstukje opdraaien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat er niet ergens een merk, serienummer, naam o.i.d. op de pomp?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga het morgen nog een keer proberen, bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan. Enne.....als het niet werkt: terug naar de winkel, (op de fiets): mogen ze het zelf voordoen: niet goed: geld terug!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

OK, een Hollands Ventiel: dan moet je de nippel van de fietspomp over de ventielmond kunnen drukken en, als er geen klembevestiging op de pomp zit, de hevel die er dan wel opzit naar boven (dus van de velg af) draaien. Nu zou de pompnippel vast moeten blijven zitten over het ventiel heen, zonder dat je hem vasthoudt en zou je met twee handen moeten kunnen pompen. Past de nippel van de fietspomp niet over het ventiel, dan zul je een verloopnippel moeten gebruiken die wel past.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier bijna dezelfde. (onderkant is anders)
Rechtstreeks werkt ie alleen op een autoventiel. (=ook mountainbike)

Voor Hollands en frans heb je een verloopstukje nodig.
Voor hollands zat die er bij. (zit zelfs vast met een dun kettinkje zodat ie niet kwijt raakt)

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk ik nog een keer naar je plaatje, zie ik staan:
"Inclusief verloopventielen"

Toegevoegd na 3 minuten:
Zitten die verloopventielen niet ergens "verstopt" in de pomp of in het handvat?

Anders inderdaad teruggaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het pinnetje moet naar beneden staan, wanneer je hem op het ventiel zet trek je de pin naar boven en zit hij vast. heb zo goed als dezelfde.

Toegevoegd na 51 minuten:
je zou inderdaad zeggen dat hij omhoog moet staan en dan naar beneden drukt maar dan zet hij zich af en komt hij omhoog. dus tegenovergestelde!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing