Ik ga verhuizen naar het koophuis van mijn vriend en zijn broer, moet ik me daar laten inschrijven?

Ik sta op dit moment ingeschreven bij mijn moeder in een huurhuis. Wat zijn de voor en/of na delen? En is het verstandig om me in te schrijven, heb ik dan nog recht op mijn uwv uitkering? Ik ben geen geregistreerd partner van mijn vriend.

Toegevoegd na 7 uur:
Ik krijg een gedeeltelijke ziektewet uitkering. Ik werk 13 uur per week en ben lichamelijk niet in staat om meer te werken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Delen jij en je vriend een pot pindakaas? (dit kan ook kaas of jam zijn, het gaat om het idee)
Zo ja, dan kan dat gevolgen hebben voor je uitkering, maar je zegt er niet bij welke soort uitkering je hebt en ook vertel je niks over je vriend, dus daar kunnen we verder niks over zeggen.

Heb je bij je moeder ook nog een kamer, bed en spullen dan zou je dat adres aan kunnen houden, hoewel dat officieel niet helemaal klopt. Ook moet je er mee oppassen want als je het te gek maakt dan heb je grote kans dat je alles weer (met boete) mag terugbetalen en die bedragen kunnen heel hoog oplopen.

Normaal gesproken zou ik zeggen: doe niet moeilijk en zoek een baan, maar ik weet verder niks van je.

Toegevoegd na 1 dag:
na je toevoeging.
Volgens mij maakt het bij een ziektewet uitkering niet uit.
zie ook:
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=107814
Voor de zeker kan je het bij het uwv vragen. (dit kan je ook onder een andere naam vragen)

Voor bijvoorbeeld bijstand zou het wel uitmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je bent verplicht op het adres waar je woont je ook in te schrijven.

Voor je UWV uitkering geldt je laatst genoten inkomen als norm. Indien er sprake wordt van een Gemeentelijke uitkering is de gezinssamenstelling wel van belang.

Voor jou is er geen reden om je er niet in te schrijven. Vraag je vrien en broer of zij problemen zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je ergens anders gaat wonen moet je je daar ook inschrijven.
Je nieuwe adres geef je door aan je uitkeringsinstantie.
De vraag of het verstandig is doet dus niet ter zake, het is verplicht, welke invloed het heeft op je uitkering kan je navragen bij je uitkerende instantie.

Toegevoegd na 5 uur:
naar aanleiding van de toevoeging in je vraag, aan je uitkering verandert niets, je wordt niet minder ziek als je gaat verhuizen.
Je bent in de war met bv een bijstandsuitkering, die zou veranderen als je gaat samenwonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt :)