Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de oorsprong van een housewarming party?

Nu mijn eigen huisje bijna klaar is, zeggen veel mensen tegen mij dat ik dat moet gaan doen.. Maar wat is eigenlijk de oorsprong van de party? Waar komt het vandaan en waarom word het als een gewoonte gezien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De term, housewarming stamt letterlijk uit de wet van de opwarming een nieuw huis, in de dagen voor centrale verwarming. Elke gast zou brengen brandhout, en bouwen branden in alle beschikbare open haarden, het aanbieden van brandhout als een geschenk. De reden hiervoor is - afgezien van de opwarming van de woning, was dat het zou boze geesten af ​​te weren door het creëren van een beschermende sfeer van warmte. Onbewoonde huizen werden beschouwd als doelen voor rondzwervende geesten, en vereiste dus een zekere mate van reiniging voordat een huis veilig was om te worden bewoond door jongekinderen

kijk hier eens voor meer info http://en.wikipedia.org/wiki/Housewarming_party
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijzondere vertaling, maar ja dat heb je met die vertaalprogramma's ;-)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing