Mag een huurwoning zonder verwarming worden opgeleverd?

Mijn zusje heeft eindelijk een huisje en toen ze gingen kijken stond er een gaskachel, nu na de oplevering is er geen enkele warmtebron in het huis meer te vinden. Kan hierover weinig terug vinden of dat wel mag..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is dit een fout van de woningbouw of heeft zij nog geen leverancier op dit adres gekozen? dus anders gesteld : is de gaskachel WEG of zit er een slot op de meter?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee de gaskachel is echt weg, geen radiator, geen gaskachel nietssss, meters zijn er wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus er is wel levering..er is een leverancier?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan MOET de woningbouw het oplever rapport tonen wat wordt opgemaakt bij de oplevering van de woning, daar moet instaan dat er een gaskachel aanwezig was ja of nee

Het beste antwoord

Ja dat mag. De vorige bewoner is zelfs verplicht om de gaskachel weg te halen. Heb dat zelf meegemaakt.
De nieuwe bewoner moet gewoon zijn eigen gaskachel aansluiten.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het staat vast ergens vermeld in het huurcontract van je zus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De gaskachel is eigendom van de huurder, niet van de woningbouwvereniging en zodra de huurder verhuisd dient hij/zij het pand weer in originele staat op te leveren.

Dus meestal zonder de gaskachel, verlichting, etc.

Een woningbouwvereniging levert in principe alleen de woonruimte gebruiksklaar.

Al hoewel het in nieuwbouw woningen tegenwoordig wel redelijk gebruikelijk is dat er CV is en dat deze van de woningbouw is.
Ik heb alles van de woningbouw, daar betaal je ook huur voor, maar voordeel is dat ik dag en nacht kan bellen als er iets stuk is en dat het dan (voor mij)gratis gemaakt word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat er vóór de oplevering wél nog warmtebronnen waren. Als er in de overeenkomst niet is opgenomen dat de warmtebronnen weggehaald zouden worden bij vertrek van de vorige huurder, moet de eigenaar zorgen dat het huis in de staat wordt gebracht zoals je het aantrof bij de bezichtiging. Hierop heb je immers misschien ook je besluit genomen om de woning te nemen. Je kunt dit navragen bij de nederlandse woonbond, zij vertegenwoordigen ook huurders!