hoe duur is water?

Mijn vader en ik hebben heel vaak de discussie hoe duur het water is.
Omdat ik altijd lang douch, begint hij gelijk weer te zieken van ' weet je wel hoe duur het water is blabla bij vraag ik me af hoe duur is het water nou?
Als je bvb 10 min douch wat kost het dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water is onbetaalbaar! Die waterrekening stelt an sich niet zoveel voor (vergeleken met bijv een electriciteitsrekening) maar water besparen doen we bij voorkeur voor het milieu. Trouwens: douche jij met koud water? Koud water is goedkoop maar water opstoken is best prijzig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water is inderdaad onbetaalbaar, maar in Nederland kost het bijna niks. ;-)
Met een zonnecollector vallen de kosten voor het opwarmen ook mee, in de zomer zelfs gratis.

Antwoorden (4)

10 tot 18 liter water per minuut, en dan nog de kosten voor het opwarmen van het warm water. + de lampen die branden en misschien je haar fohnen. Daarnaast de shampoo. Ik las net ergens (google) dat je qua water en elektra op 58 ct per douchebeurt komt, maar alles bij elkaar kom je denk ik op een euro. Ik douchte 2 x per dag maar moest 400 euro bij betalen, dus daar ben ik acuut mee gestopt.

Toegevoegd na 13 minuten:
58 ct is per minuut las ik net....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de electra en shampoo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
58 ct is per minuut?
Waar heb je dat gelezen? En heb je ook nagedacht hoe bizar veel dat is..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat stond op google. En hieronder heeft iemand het staan. Maargoed, als je alles optelt, dan kom je er misschien zomaar op....Laten we zeggen dat het gewoon niet gratis is, en mijn rekening van 400 euro bijbetalen bewijst ook wel iets...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hieronder staat klopt ook niet, dat gaat over 10 x douchen.
400 euro extra voor een jaar zou kunnen, maar als het 58 cent per minuut zou kosten zou je eerder op 4000 euro per jaar extra uitkomen. zie ook reactie bij BoxerAshley.
Ten eerste betaald je vader waterschapsbelasting (zie tarieven voor koop of huur, daarnaast betaald je vader het afgenomen water per kubieke meter voor wassen, douchen enz. In 2008 kostte 1 minuut douchen 58 cent, je kunt er vanuit gaan dat dat iets duurder is geworden. 10 minuten douchen in 2008 kostte dus 5 euro 80.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laatste regel klopt niet, dat gaat over 10 douchebeurten in 2008.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haalt douchebeurt en minuten douchen door elkaar.
Water en energie zijn eigenlijk goedkoop, wat het (fors)duurder maakt, zijn de door de overheid bepaalde heffingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik van de website van Milieu centraal (zie link):

Drinkwaterprijs (1,23 euro / m3, prijspeil 2011) + gas (0,54 euro /m3, prijspeil 2010

Gemiddeld staan mensen 7,8 minuten onder de douche.
Met een normale douchekop kost dat 68 liter water = 0.68 m3.
Gasverbruik is ongeveer 5m3 gas om 1m3 water warm te maken.

Dus totaal: 1,23 x 0,68 + (5 x 0,68) x 0,54 = 2,67 euro.
Dit zijn dus alleen de kosten voor water en gas.
Shampoo, elektra voor de c.v. ketel en lamp, etc zijn dus niet meegerekend.