Wat moet je met yoghurt over de datum doen?

Soms is (een deel van) een pak yoghurt over de datum. Vaak spoel ik de yoghurt dan door de gootsteen, maar ik vraag me telkens af of ik het niet beter in de grijze container had kunnen doen.

Wat kost meer geld/energie: de waterzuivering of de afvalverbranding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
9.9K

Het beste antwoord

De yoghurt door de gootsteen want het bestaat voor 90% uit water. De bacterien kunnen niet veel kwaad in de waterzuiveringsinstallatie en zijn misschien zelfs wel goed.
Het pak bij het restvuil, ik geloof de grijze container. Bij ons zijn alle containers grijs, alleen de deksels hebben een ander kleurtje.
Over geld hebben we het even niet. het gaat om de belasting van het milieu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Gewoon in de grijze container!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weggooien, als zuivelprducten over de datum zijn kunt u ze het beste niet meer comsumeren! Dan kunt u ernstig ziek worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste in de grijze container, de dingen die uit het water worden gefilterd komen uiteindelijk ook bij de vuilverbranding terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon weggooien in de grijze container
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het niets scheelt in de "kosten" en aangezien het ook niet zo vaak voorkomt....
Ik stort de yoghurt door de wc, daar komt hij ook terecht als ik hem opeet ;) . Het pak gaat natuurlijk in de grijze container.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon in de prullenbak gooien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons worden pakken van yoghurt en dergelijke apart ingenomen. Er wordt daarbij nadrukkelijk gevraagd om de pakken om te spoelen. Ik doe dat dus ook met een restje yoghurt dat over de datum is. Gewoon met goed veel water omspoelen, zodat het goed verdund wordt, eventueel door de wc spoelen.
Dat zou ik ook doen als we de pakken bij het gewone afval moesten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal altijd eerst even proeven hoe het smaakt en kan ik er niets aan ontdekken,eet ik het smakelijk op. Anders gaat het idd de gootsteen in en het pak wordt omgespoeld, om daarna in het zwarte kratje gedeponeerd te worden, dat eenmaal in de 14 dagen geleegd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grijze container:
-Kosten van storten of verbranden,
verbranden levert energie op, maar het ophalen kost weer energie.

Gootsteen:
-Extra waterverbruik want je zal het waarschijnlijk wegspoelen. (dat kost jouw een klein beetje, maar het kost ook energie om drinkwater te maken.
-Kosten afvalwaterzuivering

Ik denk dat weggooien in de container het beste is,
ook het makkelijkst trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yoghurt die een dag of 3 a 4 over de datum is kun je nog uitstekend eten. Zeker als ie steeds koel gestaan heeft.
Zeer oude yoghurt gooi ik door de wc, Is zo weggespoeld. Door de gootsteen is een dikke drap vaak lastig weg te spoelen.
Het lege pak spoel ik om met water (i.v.m stank) en dan gaat het de kliko in.
Voor een leek is het moeilijk inschatten wat het scheelt in energie, maar ik denk dat verbranden meer kost. Rioolwater moet sowieso gezuiverd worden, wat er ook in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olie vd oliebollen bakken willen ze toch echt niet door de gootsteen, maar als chemisch afval...