Hoe lang gaat een lont van een petroleumstel mee?

Ik heb een petroleumstel gekocht en vraag me nu af, hoeveel uur de lont totaal kan branden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
7.7K

Het beste antwoord

Zo'n lont kan jaren mee daar je een petroleumstel met een knopje gewoon hoger kunt zetten.Pas zodra deze niet meer genoeg in de voorraadtank hangt om de olie op te zuigen,dan is het tijd deze te vervangen.Maar dat merk je vanzelf als het petroleumstel niet meer reageert op het knopje.Bijvoorbeeld als je deze hoger zet en deze uit gaat,of de tank niet meer wordt leeg gebrand.

Toegevoegd na 2 minuten:
De tijd dat deze mee gaat is afhankelijk van hoelang en intensief je het gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je lont zal jaren meegaan bij het meeste normale gebruik. Tegen de tijd dat je een jarrycan met olie verbrandt hebt kan het zijn dat je lont aan de korte kant wordt.

Lont-lengte zal je brandduur niet beperken.