Hoe kom ik van de vogels af?

Elke ochtend worden we vroeg gewekt door een vogel, die elke dag tegen het dak tikt. We weten niet wat er ligt, maar hoe komen we van die vogel af?! Het liefst zonder hem pijn te doen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Niet de vogel bestrijden (willen jullie ook niet), maar de oorzaak wegnemen. Kijk wat er ligt en verplaats het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb een koolmeesje die in de tuin ook een stuk hout heeft gevonden waar veel kleine insecten in leven. Regelmatig komt hij of zij daar naartoe om met flink getik (en dat is een fors geluid, zeker als je ziet dat het van zo'n klein vogeltje afkomt) een aantal van die kleine insecten op te eten.

Het zou me niet verbazen als dat ook de reden is voor het getik van die vogel bij jullie.
itsme