Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je sieraden weer mooi? Ik heb een paar oorbellen waarvan de zilveren kleur op sommige plaatsen verdwenen is en het rood/bruine metaal...

tevoorschijn komt. Hoe kan ik ze weer zilverkleurig maken?

12 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat rood/bruine metaal is roest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn dat zilverkleurige oorbellen of zilveren oorbellen?
noki
12 jaar geleden
Het zijn zilverkleurige oorbellen. Dus niet van zilver, maar metaal dat een zilverkleurtje heeft gekregen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als de zilverkleur verdwenen is, en er rood/bruin metaal naar boven komt, ben ik bang dat je zilverlaagje is afgesleten.
Zilveroxidatie is zwart, dat kan je wegpoetsen. Maar rood/bruin metaal lijkt me een omschrijving van het basismateriaal waar dat sierraad van gemaakt is.
(Lees meer...)
itsme
12 jaar geleden
noki
12 jaar geleden
Is dat zilverlaagje zelf op te brengen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe belletjes aanschaffen lijkt me voordeliger.

Andere antwoorden (5)

Er is (of was?) speciale zilverpoets, dan poets je die bruine kleur er heel makkelijk af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet, als het er eenmaal af is is het gedaan met die oorbellen...beter een nieuw paar kopen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je oorbellen zelf weer verzilveren door ze een zilverbadje te geven. Dit spul kun je bij de juwelier en zelfs bij de DA kopen.
Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
noki
12 jaar geleden
Ik stond al buiten naast DA met de pot 'zilverbadje' in mijn hand. De gebruiksaanwijzing maar eerst gelezen voor ik naar huis fietste. Het was voor 'zilveren' of 'verzilverde' materialen. En mijn oorbellen zijn niet van zilver. De pot maar weer teruggebracht... Toch bedankt.
Je kunt ook een klein potje zilverkleurige verf kopen en dat er op doen met een klein kwastje of een wattenstaafje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk niet dat je het zilver er weer op kan krijgen.
maar als je nieuwe koop moet je er doorzichtige nagellak op smeren (een dun laagje) zodat de zilverkleur er langer op blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding