Hoe maak je sieraden weer mooi? Ik heb een paar oorbellen waarvan de zilveren kleur op sommige plaatsen verdwenen is en het rood/bruine metaal...

tevoorschijn komt. Hoe kan ik ze weer zilverkleurig maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

als de zilverkleur verdwenen is, en er rood/bruin metaal naar boven komt, ben ik bang dat je zilverlaagje is afgesleten. Zilveroxidatie is zwart, dat kan je wegpoetsen. Maar rood/bruin metaal lijkt me een omschrijving van het basismateriaal waar dat sierraad van gemaakt is.

Er is (of was?) speciale zilverpoets, dan poets je die bruine kleur er heel makkelijk af.

niet, als het er eenmaal af is is het gedaan met die oorbellen...beter een nieuw paar kopen...

Je kunt je oorbellen zelf weer verzilveren door ze een zilverbadje te geven. Dit spul kun je bij de juwelier en zelfs bij de DA kopen. Succes ermee!

Je kunt ook een klein potje zilverkleurige verf kopen en dat er op doen met een klein kwastje of een wattenstaafje.

ik denk niet dat je het zilver er weer op kan krijgen. maar als je nieuwe koop moet je er doorzichtige nagellak op smeren (een dun laagje) zodat de zilverkleur er langer op blijft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100