Waarom durven veel mensen niet bij een ander naar het toilet te gaan? Als je moet, dan moet je toch?

Het valt me op dat veel mensen het liever ophouden dan bij een ander naar het toilet gaan. Zijn ze vies van een ander toilet?

Toegevoegd na 1 uur:
Voor mensen die het vies vinden: vind je het ook vies als iemand naar jouw toilet gaat?
Ik maak zelf nl wel gebruik van andermans toilet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Sommige mensen zijn inderdaad 'vies' van anderen hun toilet, zelfs als die anderen super clean zijn. Zoiets als smetvrees dus.

Er zijn echter eindeloze redenen waarom mensen liever thuis naar toilet gaan.
Sommige mensen enorm onzeker en hebben angst om onaangename geurtjes achter te laten en dan zijn ze bang dat de volgende toilet-bezoeker daar een opmerking of een grap zal over maken.
Dat gebeurt ook wel eens en onzekere mensen worden daar nog onzekerder van.

Er zijn ook mensen die héél luidruchtig zijn op toilet en willen daarover dus ook liever geen opmerkingen krijgen.

Enfin, zoals ik reeds schreef, er zijn eindeloze redenen waarom mensen zelden of zelfs nooit buitenshuis naar toilet gaan. En ja hoor, er zijn mensen die liever pijn hebben van het 'ophouden' dan toch maar te gaan.
Lijkt wel té Gek hé, en toch... het gebeurt.

Toegevoegd na 1 uur:
Antwoord op jouw toevoeging.

Raar maar waar.
Ik heb een buurman die het inderdaad 'vies' vindt dat ook bezoekers op zijn toilet gaan. Daarom legt hij ook steevast toiletpapier op de bril als hij naar zijn eigen toilet gaat.
Hij gaat zelfs zover dat hij 2 soorten toiletpapier koopt. Een goedkope versie als brilbedekking en een iets duurdere versie voor zichzelf.
Tja, er moeten van soorten zijn om de soap van "Het Leven" in beweging te houden hé ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Meestal is dat de reden waarom ze niet gaan. Ze vertrouwen die persoon niet, op het gebied van hygiëne dan. Maar als het echt moet dan gaan ze wel hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen vinden het vies dus daarom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik durf dat ook niet.
De reden is dat ik me schaam voor de lucht die ik achterlaat en dat ze dat dan ruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grote boodschap doe ik ook liever thuis, maar op een gegeven moment dan kom ik op een omslag punt en interesseert het me niks meer, dan moet het eruit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen wij eens een huis verkochten zei de makelaar bij het zien van het toilet, ach mevrouw, dat hoef ik eigenlijk niet te zien, de meeste mensen gooien er gelijk een nieuwe pot in!
Dus ik denk dat het inderdaad zo is dat heel veel mensen vies zijn van het toilet van andere.
Luchtjes achterlaten speelt misschien ook mee, maar die mensen die er wonen poepen toch ook geen parfum?