Dat is volgens mij een monumenten plaatje.

Toegevoegd na 3 minuten:
En dat klopt: Op veel monumenten (maar lang niet alle) treft men een blauw-wit schildje aan. Dat wordt vaak een monumentenschildje genoemd. Hetzelfde schildje kan men echter ook op sommige (moderne) museumgebouwen, bibliotheken en archieven aantreffen. Het is een internationaal erkend herkenningsteken, aangebracht op grond van het Verdrag van 's-Gravenhage van 1954, inzake de bescherming van cultuurgoed bij een gewapend conflict.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima +je

Andere antwoorden (1)

Dat is een beschermd monument.
Na de eerste wereldoorlog wilde men met dit teken de aandacht van de toekomstige strijdende partijen erop vestigen dat het betrokken gebouw een waardevol erfgoed was en bij voorkeur gespaard zou blijven van vernieling.