eigenlijk is de enige manier om parasitaire aaltjes het werk te laten doen. Maar die zijn het meest actief boven de 14°C dus dat doe je het best in de nazomer.
itsme
13 jaar geleden
Dag meneer/mevrouw lapsnuitkevers, zouden jullie de koffers willen pakken en vertrekken?

Ja kan het niet goedschiks, dan kwaasschiks: gif strooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gif helpt niet tegen de lapsnuitkever
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel dmv een aangetekende brief! Eventueel dreigen met een dwangsom
In de buurt iets planten wat ze heel lekker vinden, dan blijven ze van jouw planten af, is dat nu niet vriendelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wat vinden ze lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is een moeilijk verhaal, toen ik me er in ging verdiepen, bleken er 18 soorten te zijn waarvan sommige zelfs uitheems, nu schijnt er sinds kort een compost in de handel te zijn, die je tussen je planten strooit waar een schimmel is aan toegevoegd die de kevers doodt. http://www.van-iersel.eu/?id=32&i=32&title=van-iersel-biedt-uitkomst-tegen-lapsnuitkevers
Snuitkevers verstoppen zich in de vroege ochtend, verblijven daar oevrdag, en komen 's avonds tevoorschijn. Als jij een paar bloempotten ondersteboven rondom je planten zet, kan je in de ochtend de kevers onder de potten vinden. Echter, je krijgt slechts een deel. En de echte schade wordt vooral door de larven veroorzaakt.