Help! We hebben muisjes (in een oud, rot huis). Iemand een goedkope, praktische tip?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Neem een kat.

Een kat is heel praktisch en gezellig. De beste oplossing is om een muizenval of gif te kopen en neer te leggen.

Een diervriendelijke muizenval en laat ze vrij in het bos of verkoop ze :p of je kan een kat nemen, bij ons heeft dat alleen niet gewerkt:p haha succes!!

Aluminium folie neerleggen in kleine stukjes, eten ze op en gaan dood

Verhuizen!

Vang ze door een emmer neer te zetten met een loopplankje schuin er tegenaan. Doe iets lekkers in de emmer, bv kaas of chocola. Ze gaan er naartoe, vallen in de emmer maar kunnen er niet meer uit. Een kat deed bij ons trouwens wonderen.

Ik kom nog wel eens in Hongarije. En daar kun je een speciaal soort plakband kopen . Als de muizen er overheen lopen blijven ze er vast op zitten. Aan de ene kant,,diervriendelijk als je elke dag kijkt of er een muis opzit. Je kunt hem dan bevrijden. Je kunt het vergelijken met een soort dubbelzijdig plakband.

Deze tip heb ik eerder aan iemand gegeven, misschien heb je er iets aan? Misschien heb je iets aan mijn zelfbedachte muizenval? Neem een redelijk grote emmer en neem een deksel van een pan. De deksel moet bijna even groot zijn als de diameter van de emmer zodat die deksel als het ware een centimeter of 10 van de bovenrand van de emmer blijft hangen. Onderin de emmer leg je kaas, iets wat goed ruikt. Je zet de emmer bij een plek waar je weet dat de muis graag klimt, een plank of zo, in ieder geval moet het voor de muis mogelijk zijn om in de emmer op de deksel te springen. Je zal zien dat de deksel dan omdraait om zijn eigen middelpunt (as) door het gewicht van de muis die dan naar beneden in de emmer glijdt. De deksel draait door de vaart door en dekt de emmer weer af zodat het muisje er niet uit kan. De muis eet lekker zijn kaasje op en jij kan hem later ergens in de natuur uitzetten. Werkte bij mij altijd prima ;-)

bij ons werkte de vallen niet meer na een tijdje zelfs niet de klassieke dichtklap vallen. gif werkt wel en de plakmatjes ook dit is wel zielig maar het was bij ons de enige manier. want ze liepen niet meer in de vallen. je kan kan ook hun holletjes dicht metselen dat werkte bij ons ook goed (wij hebben ook een erg oud huis)

neem een muizenval en doe er wat pindakaas op werkt zeer goed

Watjes met pepermuntolie werkt perfect! (te koop bij bv, De Tuinen) alle gaten dichtmaken met purschuim o.i.d. natuurlijk wel belangrijk.

HIer kan je muizen vallen krijgen waar de muizen wel in kunnen maar niet meer uit kunnen.

Bronnen:
http://www.muizenval.nl/index.php?main_pag...

Muizenvallen met pindakaas erop en voorkomen dat ze via afvoer of putjes binnenkomen door fijn ijzergaas te plaatsen.

Beste mensen, wat zijn jullie voor een griezels! De vraag is helemaal niet: Hoe doodt ik muizen. Mogelijk maakt vraagstelster zich juist zorgen om die lieve muisjes omdat het een oud, rot huis is! Waar blijven die tips van: Schakel een goede aannemer in. Evacueer de muisjes tijdelijk. Sluit een kacheltje in het muizenholletje aan. Stut hun huisje. Sla extra kaas in. Ben extra waakzaam tegen indringende kattebeesten. Brei wollen sokjes en sjaaltjes..... Heel veel sterkte en liefs voor die muisjes!

Voor mensen die eenhekel aan katten hebben of er allergisch voor zijn: neem een Cairn-, Jack Russel of West Highlandterrier. Deze hondjes troeven een kat af in het vangen. Ook spelen ze er niet mee, wat een kan nogal eens doet. De dierenvriend van de vorige vraag bedoelt het vast heel goed maar je moet beseffen dat voor iedere muis die je zie er 10 aanwezig zijn. Ze vermeerderen zich en wat dan? Met gif of plakband werken is een langzaam proces en het levend van het plakband af krijgen van een angstige en zeer agressieve muis is ook geen pretje. Bovengenoemde honden doden direct en spelen niet eerst met de levende prooi. De muis terugzetten in de natuur is ook geen optie, die gaat haar nest weer opzoeken. Ik ben zelf een dierenvriend, heb oa muizen en hamsters etc. gehad. Het eigenaardige is dat onze hond de hamster NIETS doet, zelfs toen deze weggelopen had heeft een van onze honden hem gepakt. Heeft het diertje voorzichtig in de mand gelegd en het diertje was (verstijfd van schrik) volledig onbeschadigd. Blijkbaar wist het hondje dat het een van onze andere huisdieren was. DIT IS BEWIJSBAAR SERIEUS GEBEURD. De hamster heeft nog vele jaren geleefd. Onze honden zijn dus ook nog een selectieve vangers. Dus behalve de kat zijn kleine terrierachtige honden ook zeer geschikt en die vangen geen vogels! Met ratten, mollen en muskusratten weten ze ook goed raad. Ook vossen en andere dieren die huis en erf kunnen bestelen van (huis)vee jagen ze weg. Omdat ik dat in de langer reeks antwoorden nog niet tegengekomen ben, bij deze.

Ik zet zelf muizenvalletjes, en doe daar pindakaas op. Helpt prima. Verder zet ik (op plaatsen waar de muizen komen) schoteltjes neer met eucaliptus olie. Zij hebben n.l. een vreselijke hekel aan die geur, dus zullen dan niet snel in die vertrekken komen. Succes. Gea.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100