Heb een oorverdovende klok voor aan de muur - hoe kan ik die zo veel mogelijk dempen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Het beste antwoord

Hang hem in de ruimte waar je niet al te lang bent, bv in de keuken. Niet in de slaapkamer want dan is hij een grote ergernis als je rustig wilt slapen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Plak een stuk vilt achter de klok, zodat de klok niet meer rechtstreeks in verbinding staat met de muur. Dit dempt trillingen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Leg op de vloer, deken eroverheen. Dat doe ik tenminste. Simpel doch effectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
batterij eruit halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werkte in ieder geval voor mij. :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je goed noemt. Het eerste wat ik doe als ik ergens logeer waar zo'n klok hangt is hem koud maken, anders doe ik geen oog dicht.
Als je er zoveel last van hebt zou ik serieus overwegen de klok niet in gebruik te houden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door hem terug te brengen of cadeau te doen aan iemand die hardhorend of doof is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier een antieke paardjesklok, waar ik een poos geleden een nieuwe veer in heb laten zetten. Sindsdien is de slag een stuk stiller.
Maarrrrr, als je niet vermeld om wat voor klok bij jou oorverdovend is, wordt het al moeilijk om een oplossing te bedenken.
jc54
13 jaar geleden
Door je klok van de muur te halen en er een ander mooi plekje voor zoeken.

Vervolgens naar de winkel gaan en een digitale klok kopen. Geen wijzers, geen getik, geen geluid.

Opgelost.

Zo heb ik mijn probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een keer goed hard op de grond gooien. Als het goed is, is deze dan een stuk stiller
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De klok bij mijn ouders maakte ook altijd behoorlijk veel herrie. Eerst plakten we een pleister over de bel, op de plaats waar de hamer de bel raakt. Dat helpt al veel, maar de pleister verslijt wel waardoor de hamer wel weer een keer op de bel slaat.
Tegenwoordig hebben ze een bierviltje tussen de hamer en de bel. Je hoort dan alleen een "pok".
Je zou ook kunnen overwegen om de klok stil te laten staan zodat je geen last meer hebt van het lawaai.