Hoe vind je zo snel mogelijk een goedkoop appartement in Amsterdam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Door veel te netwerken, in te schrijven bij woon verenigingen en actief te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te zoeken op Google naar "tijdelijk wonen Amsterdam" en vanuit een appartement wat je daar vindt op je gemak verder te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je gaat het antwoord niet leuk vinden maar het antwoord is: niet.

je wilt namelijk 2 dingen tegelijk. goedkoop en snel.
gegeven de huidige woningmarkt in amsterdam gaan die niet samen.

als je goedkoop wilt, dien je je in te schrijven bij woningnet. dan moet je minstens 5 jaar ingeschreven zijn en ongeveer dan kan je een goedkoop appartement krijgen.

als je niet zo lang kan wachten, moet je naar een commerciele verhuurder (bijv. via een makelaar) of naar een particulier (direct of via een bemiddelaar).

de commerciele verhuurder weet dat de markt krap is en zal daardoor een hoge huurprijs vragen.

de particuliere verhuurder is de enige waar je nog een klein kansje hebt om iets minder duur uit te zijn. echter gaat dat vaak om tijdelijke woonruimte en ook particuliere verhuurders zijn niet gek.. die willen natuurlijk ook een goed bedrag aan huur opstrijken.