Wat is de goedkoopste energieleverancier als je veel verbruikt?

Ik kan er geen wijs uit, uit die advieswebsites. Bij elke komt een verschillende leverancier als goedkoopste naar boven + andere bedragen.

Wat zou bijv. in mijn situatie, in Brabant, de goedkoopste zijn:

Gas 2.900 m3
Elektra 10.500 Kwh (enkele meter)

Bij een kwam ik in totaal op ongeveer 3750 Euro uit en bij de ander op 4200 Euro voor 1 jaar vast.

http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/woning/energieleveranciers/extra/overstapservice-energie/

en

http://www.easyswitch.nl/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens bij de gerelateerde vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en daar schiet ik niets mee op.
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik heb jouw verbruikscijfers ook eens ingevoerd (met een gefingeerde postcode) bij zowel easyswitch als gaslicht.com. Totaal verschillende uitslagen! Erg ondoorzichtig allemaal. Bovendien ben ik altijd een beetje huiverig voor die "x-jaar vast"-contracten, want direct daarna rijzen de prijzen de pan uit. Toch zijn de twee bovengenoemde sites en die van de Consumentenbond de meest betrouwbare op dit gebied, in elk geval qua onafhankelijkheid. Misschien kun je de Hulplijn van Easy Switch eens bellen of via het contactformulier info vragen aan de club van Ben Woldring (gaslicht.com)? In elk geval de moeite waard om te proberen!

Antwoorden (1)

Dat er steeds verschillende bedragen tevoorschijn komen, komt omdat voor iedere vergelijkingssite andere kortingen worden gehanteerd. Zo kan het dat je bij b.v. gasenlicht.com een andere goedkoopste tegenkomt, dan bij de consumentenbond.

Niet voor niets geldt die korting alleen, als je je via de betreffende vergelijkingssite aanmeldt. Het vergelijken van al die leveranciers is op één site al bar ingewikkeld, met al die verschillende contracten (1 jaar, 3 jaar etc) maar het wordt nog veel ingewikkelder, als blijkt dat je eigenlijk al die vergelijkingssites moet gaan nalopen. Pas dan weet je echt zeker, waar je het voordeligste terecht kunt.

Overigens kun je tot 3 april, als je lid bent van de vereniging eigen huis, je daar vrijblijvend inschrijven. Na 3 april zullen diverse energieleveranciers een offerte uitbrengen, de voordeligste krijgt het contract, en kun je alsnog besluiten wel of niet mee te doen.