Is een spin dood als je deze opzuigt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vanaf het moment dat deze door de slokdarm gaat is de spin zo goed als dood. Eens hij/zij in het maagzuur terecht komt kun je zeggen dat de spin (waarschijnlijk) volledig dood is. De kans dat de spin je levend verlaat via de natuurlijke weg (feces) is 0% volgens mij. Ga je echter braken nadat je de spin hebt opgezogen dan zou de spin er eventueel nog levend uit kunnen komen, maar dit kan niet met zekerheid gezegd worden (afhankelijk van wanneer je begint te braken) Veel plezier met het opzuigen van spinnen! Grtz

Ik zuig eerst een beetje anti-vlooienpoeder voor de kat op als ik een nieuwe zak in de stofzuiger heb gedaan. Volgens mij overleeft een spin dit niet.

ik laat altijd een prop kranten een tijdje in de slang zitten zodat hij er niet uit kan.

Een spin is over het algemeen een klein beestje, meestal gaat de spin al dood door de zuigende kracht van de stofzuiger. Zo niet dan is de spin zo verward en beschadigt, dat hij het niet meer zo heel lang volhoudt in een zak met allemaal stof.

Het is 'n kwetsbaar dier . Ook als hij de slang overleeft is hij gewond en kan meestal niet meer functioneren. Waarom vang je hem niet en zet hem buiten . Het zijn schitterende dieren . Toegevoegd na 10 uur: Zie ook mijn reactie met 'n uitgebreide toelichting .

Ach, ach een spin! Ik ben zo blij met spinnen in de zomer: die vangen vliegen en allerlei insecten. Heerlijk. Afgelopen zomer had ik er twee een hele grote zwarte in de slaapkamer die ik Slash had genoemd. Naar m'n lievelings guitarist. De andere heette Kate (Moss) omdat het een slank mooi beestje was. Spinnen zijn erg nuttige beesten. De spinnen in ons huishouden zijn niet gevaarlijk. Ik was er vroeger ook bang voor. Heb me erover heen gezet. Ze zijn banger van jou dan jij voor hen hoeft te zijn hoor. Ze houden je huis schoon van ongedierte. Met pijn in m'n hart stofzuig ik ze dan ook op als ze zich in gaan kapselen want een heel leger Slasher's en Kate's is nou ook weer niet zo'n goed idee........ Probeer iemand te vinden die het durft om met een glas een stuk papier de spin buiten zetten. Of stamp hard op het arme beestje dan is ie wel dood hoor!

....Ik denk dat je een vogelspin nog wel in je keel en maag zult voelen kriebelen. Dus, neen, de spin leeft nog.

Ik denk dat die spin in de stofzuigerzak doodgaat aan stoflongen :-) Nee serieus nu, hij is niet dood, zeker niet als het een hele dikke is.

Ik weet dat het nuttige dieren zijn maar ze zijn hier vanwege mijn angst ervoor toch ongewenst. Als er iemand in de buurt is die hem voor mij buiten wil zetten heeft dat mijn voorkeur maar anders is hij gedoemd om in mijn stofzuiger te belanden. Ik heb me vaker afgevraagd of ze er weer uit kunnen komen maar ik vermoed van niet. Dat denk ik omdat ik mijn stofzuiger altijd opberg in een afgesloten kast en in die kast nooit spinnen aan tref.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100