Als iets aangekoekt is kun je het met warm water en zeepsop schoon krijgen.
Wat je dan doet: Leg de bakplaat bovenop het fornuis (Als je iig gas hebt) en doe het vuur aan. Giet een laag water erop en wat zeepsop. Zo verwarm je het water waardoor het aangekoekte los zal weken en kun je het met een borstel los borstelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soda met water werkt nog beter
Dreft vlekkenverwijderaar werkt heel goed. Ff laten intrekken en dan met een sponsje afnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vorige week toevallig nog gedaan!
mijn bakplaat zat vol zwarte,ingebrande plekken maar door er met de scherpe rand van een oude kaasschaaf langs te schrapen ging alles er af.
Wel lastig en duurt even maar geen krassen waar ik eerst bang voor was.Op de bakplaat zit een keiharde grijze laag die
wel tegen schrapen kan (emaille?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste antwoord zou ik doen, maar ik zou het niet met zeep doen maar met soda.
Als de bakplaat niet op het fornuis kan, of als je geen gasfornuis hebt, leg je de bakplaat gewoon met sodawater en al in een warme oven, ergens tussen de 100 en 180 graden lijkt mij. Uurtje of zo weken, eventueel langer, als het maar niet droogkookt.
Daarna zijn alle aanbaksels en vlekken los en kun je ze gewoon met sodawater en al weggieten. Misschien blijft er nog iets achter, maar dat is dan met sponsje of afwasborstel af te poetsen. Gebruik geen metalen schuursponsjes, die krassen teveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit vind ik het juiste antwoord. Dank daarvoor.
Je kunt de bakplaat insmeren met groene zeep , je plaatst hem weer in de oven , je vult een schaaltje met een bodempje ammonia , plaatst dit ook in de oven , sluit de deur en wacht een etmaal .Daarna laat het zich gemakkelijk schoonmaken met een sopje.
Succes!