Waarom raken paperclips soms vanzelf als een ketting aan elkaar vast?

Het is makkelijk om ze uit elkaar te halen, maar het is moeilijk genoeg om de vraag te stellen waarom ze aan elkaar vast raken. Het is een vreemde zaak. Wie kan het verklaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik denk omdat ze bv in een bakje zitten en daarin toch wat beweging zit, de haakjes schuiven dan in elkaar. Net als dat je een stuk wol weg legd en je pakt het en dan zit het in de knoop.. Er is toch beweging waardoor dat gebeurd.