Wat voor soort parkieten zijn het bij het binnenhof in Den Haag?

Gisteren waren we in Den Haag en liepen langs de hofvijver. Daar is in het midden een klein eilandje en daar zaten wel 500 parkieten maar we konden niet zien wat voor soort het was.Wie weet welke soort het is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Als het goed is zijn dit die felgroene parkieten. Dit zijn halsbandparkieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daar dacht ik zelf ook aan maar wist het niet zeker
thnx

Andere antwoorden (1)

het zijn halsbandparkieten.
in de jaren 60 werd het eerste paartje gezien in het vondelpark.
ze deden het daar uitstekend, en al snel zat er een hele kolonie.
gaandeweg verspreidden de vogels zich door de hele randstad.
Rieneke1
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Heeft Den Haag ook een Vondelpark, of bedoel je wel Amsterdam?
Rieneke1
13 jaar geleden
nee, in het vondelpark in amsterdam zijn ze begonnen aan hun opmars.
van daaruit zijn ze zich gaan vestigen in haarlem, en inmiddels zie je ze door de hele randstad.
Rieneke1
13 jaar geleden
hij overleeft het niet alleen loen, hij doet het uitstekend!
geweldig om in de winter zo'n knalgroen exemplaar aan je vetbol te zien hangen :)
ook in leiden zitten ze, dus hou je ogen maar goed open!
Rieneke1
13 jaar geleden
rond het plantsoen zitten er een aantal.