Hoe hou ik de muggen e.d. buiten met dit raam?

De zomer komt er weer aan, en ik kan in die tijd bijna nooit mijn raam open doen, omdat het dan binnen de kortste keren vol zit met muggen...

Een normaal hor kan er ook niet voor, omdat de scharnieren in het midden zitten...

Wie weet een goeie oplossing waarmee ik mijn raam weer open kan zetten, zonder lek gestoken te worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb precies hetzelfde probleem, op mijn nieuwe kamer heb ik ook zo'n raam ;)

Antwoorden (6)

Span een stuk vitrage ervoor met behulp van punaises of met wat haakjes voor hangt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een mogelijkheid is een paar citroen geraniums te kopen, dat verjaagd ook muggen maar ze zijn vaak lastig te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie bij veel mensen met zo'n raam kaarsjes op de vensterbank staan. maar miss kan je ook iets met geur proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hebben ze bij bouwmarkten daar speciale horren voor. Met elastiek dacht ik. Deze zijn wat wijder waardoor je het raampje gewoon open en dicht kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan met een speciaal hor. Een soort zak met elastiek er omheen. Je plakt een soort haakje op de hoeken van het kozijn en spant het hor er omheen. Niet echt mooi maar reuze effectief. Ik koop ze elk voorjaar bij de Xenos voor een paar euro's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vorig jaar bij Kruidvat horregaas gekocht met klittenband. Het gaas is rekbaar en wasbaar, en het klittenband is weer te verwijderen zonder dat je lijmresten hebt. Als je je raam open/dicht wilt doen trekt je gewoon even een stukje gaas weg. Het kostte iets van 3 euro, dus de moeite van het proberen waard! (Blokker had ook iets dergelijks, maar daar was het gaas een soort slap vitragemateriaal).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas had ik die dingen ook en ben uren bezig geweest om het klittenbandlijm weer te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O jee. Eerlijk gezegd heb ik het klittenband laten zitten, de slogan komt van de verpakking die ik nog heb liggen: zonder lijmresten verwijderbaar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar was ik ook ingetrapt tot ik moest gaan schilderen, wat een ellende gaf die plakrommel toen.
Je zou als je hem altijd op de zelfde stand open doet, er bovenop gaas doen, en dan me klittenband op het kozijn, en aan de onderkant ook, als je het dan aan de zijkanten wat langer laat kan daar ook niks meer doorheen,