Ik had een potje. toen ging hij niet open en lees de beschrijving verder!?

Ik had een potje. Toen ging hij niet open en nu krijg ik hem nog steeds niet open en er zit iets heeel belangrijks in en nu zie ik ook schimmel langs de randen HOE KRIJG IK HEM NU OPEN?

Toegevoegd na 3 minuten:
geen hamer dan maak je het ding wat erin zit kapot
het is geen draai deksel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Je hebt een potje en daar zit iets belangrijks in, dat wij niet mogen weten. Je krijgt het dekseltje niet los en je ziet al schimmel bij de rand vormen. Je schrijft ook dat het geen draai dekseltje is.

Ik vermoed dat de inhoud het belangrijkste is en dat het potje er niet heel erg veel toe doet. Is het een plastic deksel? Dan moet je er gewoon een mes onder wippen en gewoon wat druk toevoegen en open wippen. Dan heb je je inhoud. Maar lukt dat niet, dan pak je een Stanleymes en snij je in het plastic en open is je potje.

Is het een metalen deksel? Dan pak je een zwaarder gereedschap en sloop je de deksel. Zo lastig is het niet. Is het een glazen deksel? Dan stel ik toch voor dat je die eraf sloopt door het glas te breken.

Sccs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik zeg je èèn ding: HAMER.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hammer time! :P
Als er een draaideksel op zit: Er zijn speciale tangen in de handel (warenhuis, huishoudelijke artikelen) om de deksel te kunnen opendraaien

Toegevoegd na 59 minuten:
Tsjee... Niet met hamer en beitel te openen... Het is geen draaideksel..... Ik geef het op. Eerste letter.....? Klinkt als....?

Toegevoegd na 1 uur:
.....Hoor ik daar een 'K'.....? Kurk...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het deksel van metaal is; hou het deksel onder de hete kraan. Het metaal zal meer uitzetten dan het glas. Daarna kun je met een doek om het deksel, om meer grip te krijgen, waarschijnlijk zo het potje open draaien.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen draaideksel
Als het potje met een draai deksel is, dan kun je ook proberen met een flessenopener onder de rand te wippen zodat het lucht er uit ontsnapt. Als het goed is kun je de pot daarna gemakkelijk opendraaien :)

Toegevoegd na 15 minuten:
Geen draai deksel dus, misschien kun je even goed proberen om het potje open te wippen met een flessenopener :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houdt het deksel op z'n kant met een punt op een harde ondergrond (bijvoorbeeld aanrecht). Druk stevig op de bovenkant van de dekselrand en rol 'm daarbij een beetje. Vaak geven ze zich dan gewonnen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weken in de cola, dat wil ook nog wel eens helpen. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan hoe strak het deksel zit. In volgorde van beetje strak > muurvast zijn hier wat oplossingen:

- Flinke klap met de vlakke hand op de bodem van het potje.
- Leg een stukje schuurpapier met de schuurkant omlaag op het deksel, dat geeft meer houvast. Draai daarmee het deksel open. (Werkt soms ook al met een doek, een stuk rubber enz.)
- Gebruik een speciale tang om potten mee te openen.
- Als je besluit het potje hierna niet meer te gebruiken. kun je ook het vacuum opheffen door een gat in het deksel te maken (bijvoorbeeld met blikopener, met hamer en spijker of met een puntig mes - let op dat je daarmee niet uitglijdt). Als het potje niet meer vacuum is, draai je het deksel meestal gemakkelijk los.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ook mijn idee, een gat in het deksel. +je
Drukken en draaien?

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry ik had het laatste zinnetje niet gezien: het is een draai deksel.
Het spijt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, Bliepje, het is GEEN draaideksel...... Ik weet het ook niet meer.
Gebruik de achterkant van een stevig mes en sla tegen de deksel rand aan. Als het goed is wil het dan makelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt doosjes-met-deksel die je niet open doet door middel van draaien, maar door met je duim(en) in het midden van het deksel te duwen. Dan springt het open.
Je herkent ze aan de min of meer gekartelde dekselrand.
Is het misschien dat systeem op je potje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorzichtig de flesopener erop zetten (of dat deel van de blikopener), zodat je de rand van het deksel een beetje omhoog buigt. Vaak kun je het deksel daarna met eventueel een schroevendraaier open wrikken. Let op: gebruik liefst een oude schroevendraaier en trek voor de veiligheid en de grip werkhandschoenen aan. Dat zorgt dat het potje niet wegglijdt en als je uitschiet met de schroevendraaier heb je niet gelijk een akelige jaap in je handen.