Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vaak/lang kan hout dat bestemd is voor een gezellig haardvuur en al lang droog is, een regenbui ondergaan voordat ik het weer extra moet drogen?

Soms worden ik én mijn houtstapel 'overvallen' door een niet voorziene regenbui. Had ik er maar een zeiltje over heen gespannen of een andere voorziening getroffen, denk ik dan later.
Aan de andere kant verwacht ik dat als het (weer gezellige) haardvuur eenmaal "lekker brandt" het vocht in een iets natter blokje hout wel weer snel verdampt, toch?
Waar ligt de grens van het nat worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
799

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het wordt pas een probleem als het hout van binnen ook weer nat geworden is. Zolang er een regenbui overkomt, of meerdere, maar niet dagen aan een stuk flinke plensbuien, dan droogt het hout weer snel op.
Als je de binnenkant donker ziet kleuren, is het ook van binnen vochtig en duurt het een aantal maanden eer het weer gebruiksklaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding