In welke volgorde moeten de kids op een mamafiets?

Beetje domme vraag misschien, maar ik heb sinds kort een mamafiets voor m'n twee kids. Nu wil ik graag weten in welke volgorde en zo veilig mogelijk je ze erop moet zetten. Eerst kind in het voorstoeltje en dan achter? Of andersom? Er zit een dubbele standaart op en je kan het voorwiel vastzetten.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is het verschil tussen kids en kinderen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De jongste is 1,5 jaar (kan lopen) en de oudste 3 jaar.

Antwoorden (4)

Ik zou zeggen , het kind dat het snelste weg kan lopen, het eerste in zijn stoel, dan is dat een probleem minder.
13 jaar geleden
Kleinste eerst in het voorstoeltje en daarna de grootste in de achterste kinderstoel. (voetjes in de steps)
En jasbeschermers op het achterwiel of fietstassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste achter is het handigste.
Als je eerst het kind voor erop zet, gaat je voorwiel naar beneden. Dan zet je het kind achter erop, dat is meestal de zwaarste. Dan gaat je achterwiel omlaag, je voorwiel dus omhoog. Dan klapt het je kans dat alsnog je voorwiel omklapt, ondanks je "stuurslot". Dat gebeurt bij mij in ieder geval wel met een zware boodschappentas. Ik heb geen voorzitje meer, maar wel een kratje voorop. Dat klapt waarschijnijk nog wel wat sneller om, omdat het voor het stuur zit in plaats van achter je stuur zit.
Maar ik zet om deze reden wel eerst mijn jongste achterop de fiets, en dan de boodschappen voorin, als het een zware tas is tenminste.
Als je jongste nog zo klein is dat hij/zij nog niet zelf loopt, kun je wel het beste eerst de jongste voor zetten en dan de oudste zelf laten komen om hem/haar achterop te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik deed zelf altijd eerst het kind voor op de fiets, idd ook vanwege weglopen of uberhaupt niet kunnen staan... daarna hield ik met mijn linkerhand het stuur vast en hees met de rechterarm het andere kind achterop. Als het oudste kind wat groter is, kun je het leren, met steun van jou natuurlijk, de linkervoet op de horizontale stang bij het achterwiel te zetten en zelf verder achterop te klimmen. Als je het eng vindt, doe het de eerste paar keer dan met oefenen als er iemand naast je staat, ik ben zelf wel twee keren omgevallen toen ik niet goed oppaste... gelukkig heb jij een goede tweepootsstandaard. succes!