ik heb een grond/rioleringslucht probleem.

ik woon in benedenwoning op een hoek. ik heb in een zijkamertje last van een grond of rioleringslucht. maar dit is alleen als er buiten veel wind staat. pas geleden is onder mijn vloer gekeken. dit bleekt allemaal kurkdroog te zijn en geen lekkage enz... rara waar komt deze lucht vandaan, en waarom alleen als het stormt buiten?
wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

De 'atmosfeer' in jouw huis is door spleten, kanalen, kokers en spouwmuur, altijd in beweging! De wind oefent een drukt uit op je huis, waardoor er in delen van 't huis een vacuum kan ontstaan. Dat vacuum kan er voor zorgen dat lucht/dampen uit een niet goed afgesloten riool het huis kunnen binnenkomen! De riolering en de ontluchting daarvan dus contoleren! Succes!