Wil huis kopen. Heb makelaarsbureau uitgezocht. Zoek eigenlijk prijsvergelijk, ze vragen €3500 all in. Is dat normaal/veel/weinig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Het hangt ook af van de prijs van de nieuwe woning. Als je een nieuwe woning van een millioen koopt, betaal je meer aan de makelaar voor zijn werk dan bij de aankoop van een rijtjeshuis. Maar het is waar dat je verschillende prijzen hebt voor de activiteiten van verschillende makelaars.

Eerst een prijsvergelijk maken bij diverse makelaars in de buurt. Makelaars zijn er op gebrand klanten te winnen, want voor hen is het ook een slechte tijd. Je kunt, als je handig bent, hiervan profiteren.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Best wel veel. Ik heb al gezien voor 1000 all in. Maar ja, de ene all-in is de andere all-in natuurlijk niet. Dus blijft de vraag wat ze daar allemaal voor gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veels te veel je kunt beter zelf een huis zoeken de makelaar verdiend al aan de verkoop van een woning
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
De verkopende en de kopende makelaar mogen voor een en dezelfde woning nooit dezelfde zijn. Je kunt zonder makelaar een aantal zaken over het hoofd zien waar je later spijt van hebt.
Mocht je zonder makelaar gaan, dan altijd in ieder geval een bouwkundig onderzoek laten verrichten!