Wat is de naam van dit kevertje?

In mijn bijkeuken heb ik allemaal bruine kleine kevertjes
(ze kunnen vliegen). Ze zitten in een doos met gazonmest en in het vissevoer. Het krioelt ervan Brrrr.

Weet jij het antwoord?

/2500

Beetje moeilijk zonder foto. Onderstaande foto is een broodkever (Stegobium paniceum). Die eten vooral zetmeelhoudend voedsel.

waarschijnlijk zo'n kever als op onderstaande foto? dan is het een broodkevertje. ze leven van zetmeelhoudende producten. gedroogde groenten enz.. als je ze in producten vind die voor consumptie geschikt zijn moet je dat product weggooien ivm met achtergebleven eitjes. heel vies dus ja :-) aan te raden is grondig reinigen en opruimen en alles controleren op beestjes. Toegevoegd na 1 uur: dit is ook een broodkever :-) maar wel platter en zonder voelsprieten...lijkt het?

Is vast een broodkever. Heb ik ook wel eens last van gehad. Probeer ze milieuvriendelijk te verwijderen met eco-porducten. Succes ermee.

Ik zou de doos goed dichtdoen en wegpl**ren,voordat ze door je hele huis zitten. Ongeacht hoe ze heten...

Deze? Als de afbeelding niet duidelijk is dan even op de site kijken. Het is een tekening. Latrinevlieg Uiterlijk • Kleine, donkere, of zeer donkerbruine vliegensoort. • Grote, stevige, zwarte haren bovenop thorax en kop. Ontwikkeling • Eitjes worden afgezet in organisch rottend materiaal. Leefwijze • Volledige gedaanteverwisseling. • De larven leven in mesthopen, gierkelders, afvalwater, en rioleringen. • Ook in kruipruimten waar leidingen kapot zijn en drab ontstaan is. • Larven komen tevens voor op zeer vochtige plaatsen waar de bodem verontreinigd is met rottend organisch materiaal. Schade • Er is geen directe schade van de latrinevlieg; wel kunnen ze als ze in grote aantallen voorkomen hinderlijk zijn. Wering/preventie • Kapotte leidingen repareren en ontwikkelingsplaatsen opruimen. • Composthopen en/of mesthopen afdekken met een laag zand. Oplossing Indien dit dier overlast veroorzaakt, kunt u contact opnemen met Wals-ongediertebestrijding

Er is een adres waar je als je er een paar aan een stukje plakband doet, kunt navragen wat het is en hoe te bestrijden. Ik kan het zo niet meer zo snel terug vinden. Je zou in je eigen gemeente kunnen mailen of bellen over de mogelijkheden hiervoor. (Wel even vooraf informeren naar eventuele kosten om onaangename verrassingen te voorkomen. (Ik dacht even aan de latrinevlieg, maar dat is geen torretje. Ik heb wel een site gevonden, maar die heb je ongetwijfeld ook gezien. Ik voeg het toch even toe.) Toegevoegd na 10 minuten: De meeste indexen zijn trouwens nog niet gevuld.

zijn het mischien kakkerlakken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100