Wat is het gebruiksvoorwerp of apparaat in de afbeelding?

In de Quest van Juli 2009 (een soort Goede Vraag in drukvorm en met minder interactie ;o) stond een foto van onderstaand apparaat, gevonden op een zolder. Het is ongeveer 20 cm lang. Ik ben benieuwd of we er samen als GVers uit kunnen komen en een reactie naar Quest kunnen sturen. Ik weet dus zelf het antwoord ook niet, maar ga er wel vanuit dat het een gebruiksvoorwerp is.

Als je een idee hebt, motivatie of bron gevonden hebt zou dat erg leuk zijn.

Toegevoegd na 50 seconden:
NB. Ik heb geen betere foto dan deze, uit het blad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

In plaats van een kurketrekker om de kurk eruit te trekken, sla je hiermee de kurk in de fles. Wel flink rammen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je reactie, maar waar zou de fles dan in gaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de fles trouwens in de bovenkant kan (dat is nu niet zichtbaar) dan zou je antwoord wel plausibel zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nieuwe Quest is uit. Wat we beiden dachten klopt. De fotograaf heeft het apparaat op zijn kop gefotografeerd en is voor het gemak even vergeten aan te geven dat de bovenkant open is. Het is dus een apparaat waar een kurk in wordt gedaan die even in de week is gelegd. In de ronding zit een wat taps toelopende metalen huls en die kan over een fles worden geschoven. Na een flinke tik sla je de kurk er zo in. Dit wekt gemakkelijk, maar als je veel flessen moet kurken krijg je wel pijn aan je handen.

Andere antwoorden (4)

Ik vind het een soort van thermometer lijken
of zou je het in een vloeistof kunnen leggen
olie/water, maar waarom weet ik dan weer niet

Toegevoegd na 29 minuten:
http://tineye.com/
ken je deze site al? Hier kun je een plaatje opzetten, tineye gaat zoeken naar een soortgelijk plaatje
het is een soort google voor afbeeldingen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tineye gaf geen resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok jammer!
Ik had er een discussie over met mijn vriend, hij dacht dat het een fluit was, net zoals die lollyfluitjes, als je aan het stokje trekt verandert de toon. Ik vond zelf niet echt overtuigend, maar misschien heeft ie toch gelijk, wat denken jullie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het niet zo'n toestelletje zijn om het klokhuis uit een appel te trekken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik niet. Een appel is groter dan in de opening past op de foto. Maar het zou best iets kunnen zijn om een vrucht te ontpitten. Maar misschien staat het voorwerp wel op zijn kop en kan je er iets in fijn stampen. Het lijkt wel een metalen bakje aan de bovenkant (dat dan onder zou moeten).
Hier kun je volgens mij WOL me spinnen of iets in die trant. het wordt denk ik gebruikt ergens in het proces tussen vol dat net van een schaap komt en wol dat als een draadje om een bol zit dat je in de winkel kan kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Fijn dat je mee wilt denken. Maar hoe werkt dat dan in jouw optiek?