Ganzen houden. Welke nadelen zijn er? Ik wil graag een paar ganzen aanschaffen als een soort waak´honden´. Wie heeft er ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.6K

Antwoorden (5)

Grootste nadeel is wel de rotzooi die er uit hun cloaca komt.

Het zijn waakse beesten, wat inhoudt dat ze ook overdag als er "vreemden" komen een helse herrie produceren.
En daarnaast dus hun uitwerpselen. Grote, vieze, flodders waar je makkelijk in uitglijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn erg waaks. Dat kan prettig zijn, maar ze kunnen ook mensen afschrikken die je wel graag over de vloer hebt. Een groepje ganzen die op je af komt kuieren kan best bedreigend zijn. Maar misschien wil je ze achter gaas houden?
Verder is de poep echt een probleem. Ik ken mensen die ze gehad hebben, en ze hiervoor hebben weggedaan. Je kunt er wel bij blijven staan met de tuinslang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, waaks zijn ze, je kan er geen hond voor houden, maar ze schijten de hele boel onder, en met die platte poten ben je in no time van je gazon af, ( als je dat hebt ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordeel: Zoals je zelf al zegt goede waak "hond"

Nadeel: Je buren zijn er meestal minder blij mee, ze maken nogal wat lawaai (in de ochtend ;)).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ben er super blij mee. Ik ga nog eens heeeel goed nadenken of het wel zo´n goed idee is om ganzen aan te schaffen...
Bronnen: