Wat voor spin is dit?

Groot, bruin gelig met vlekjes. Ik heb geen foto (en zie die ook liever niet!).
Ik dacht eerst dat het een huisspin was, maar die zijn volgens mij zwart. Hij leek ook wel groter dan een huisspin. Hij kwam of onder het huis vandaan, of van een berg met zand.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dergelijke vraag kán eigenlijk niet zonder foto! Om een spin te determineren heb je meer nodig dan 8 poten en gele vlekjes. Sowieso is de grootte wel van belang (in cm). Als het streepjes heeft kan eddijst gelijk hebben (tijgerspin).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt niet gezegd met gele vlekjes maar: Groot, bruin gelig (lees: bruin-gelig) ... met vlekjes.

Antwoorden (4)

gewoon een normale spinsoort ( kan niet op de naam komen)

je hoeft niet bang voor spinnen te zijn , het enigste wat ze doen is wachtten op vliegjes.

tenzij je deze tegen komt:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds een aantal jaren is er in ons land de tijgerspin gezien.
Je beschrijving klopt aardig.
Deze spin is vrij groot en is donker met gele vlekjes en streepjes zoals de kleuren bij een wesp.
Hij is ongevaarlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier staan ook wat mooie foto's tussen:
http://www.insectenfotos.nl/Spinnen%20-%20Araneae/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt niet gezegd met gele vlekjes maar: Groot, bruin gelig (lees: bruin-gelig) ... met vlekjes.
Waarschijnlijk wel gewoon een huisspin (behoren tot de familie van de trechterspinnen). In een uitzonderlijk geval zou het een veldtrechterspin kunnen zijn.

Deze worden in Amerika verondersteld wat aggresiever te zijn dan hier in Europa ooit is waargenomen.

Huisspinnen voldoen aan je omschrijving (ook qua kleur).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jachtkogelspin (heeft ook een gele vlek). In Nederland komt de geelvlek jachtvogelspin voor.

Of de krabspin, die lijkt er op maar loopt opzij.