Je gas en stroom 3 jaar vastzetten bij Nuon is dat verstandig? En waarom wel of niet?

Met de olieprijzen van nu is het dan handig om de tarieven vast te zetten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Dat is en blijft gokken. Het hangt van je eigen verwachtingspatroon af. Als jij denkt dat de energieprijzen zullen gaan stijgen, dan moet je het doen. Als je verwacht dat de prijzen zullen dalen, moet je het niet doen. Het enige wat je kunt doen, is er veel over te lezen, en o.a. te kijken wat experts denken wat er gaat gebeuren met de prijzen in de toekomst.

O.a. de consumentenbond adviseert 1 jarige contracten af te sluiten. Maar zoiets doe je natuurlijk wel op eigen risico.

Precies hetzelfde geldt voor het vastzetten van de rente op je hypotheek. Verwacht je dat de rente daalt, kies dan een zo kort mogelijke periode. Verwacht je dat de rente stijgt, zet de rente dan voor 10 of 15 jaar vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het blijft een gok, maar energieleveranciers zullen dit niet doen als ze er verlies op maken, wat dus betekend dat jij winst maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat nooit bij op welke prijs ze die vastzetten. Daarachter zit een prijsanalyse met een opslag. De prijs moet echt flink stijgen wil je voordeliger uit zijn.