Het plastic van mijn overstekker is een beetje beschadigd. Kan dit kwaad? (zie uitleg)

Heel stom: ik had de stekker van mijn oven op het fornuis liggen (omdat de stekker van de magnetron in het stopcontact zat). Toen had ik er op een gegeven moment een pan opgezet en het vuur aangedaan, zonder die stekker te zien. Al heel snel rook ik iets en zag ik dat het plastic van die stekker aan het smelten was. Ik heb het vuur natuurlijk meteen uitgemaakt. Nu is de stekker een beetje beschadigd, niet heel erg, ik was er heel snel bij. Kan dit kwaad? Ik durf de oven niet meer te gebruiken sindsdien.
Het is zo'n hele dikke ovenstekker met een dikke laag er omheen/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Neen hoor is niet erg, als de draden niet zichtbaar zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel laten vervangen, omdat plastic hard word door
die verwarming, en het gaat dan snel barsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich geen slecht idee, dat vervangen...neem echter wel een zware stekker als vervanger, moet dus voldoende stroomsterkte aankunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er zijn absoluut geen draden zichtbaar, er is alleen van de buitenste dikke laag plastic een beetje gesmolten en daarna weer gestold.

Andere antwoorden (1)

Is niet erg. En voor het zekerheid plak je wat tape op het stukje waar dat plastic zat dan kan je gerust de oven weer aan zetten :)